Schimbare majoră pentru proprietari. Noua lege aduce modificări esențiale privind flotanții
Proiectul de lege ce stabilește că la o adresă pot fi înregistrate cu cartea de identitate cel mult de zece persoane a fost promulgat. Iată ce sancţiuni primesc cei care nu vor respecta noul regulament.
Legea a fost elaborată după ce Ministerul de Interne a descoperit adrese la care locuiau sute de persoane. Într-un caz din Iași erau înregistrate aproape 2.000 de persoane.
„Nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă.
Limita nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresă sau membrilor familiei extinse.
Prin familie extinsă să înţelege titularul dreptului locativ, soţul, soţia acestuia, rudele titularului şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv”, prevede legea.
Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la 75 lei la 150 lei.
Ce prevede legea
Cazurile de luare în spațiu sunt folosite fie ca adresă pentru firme fantomă, fie ca rezidență pentru cei care doresc să obțină în mod ilegal cetățenia română, fie pentru a crește numărul alegătorilor de la locale în favoarea unui candidat.
În ultimii ani s-a dezvoltat și viza de flotant în alt cartier pentru ca părinţii să îşi poată înscrie copilul la o școală apreciată.
- „Nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă. Limita nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresă sau membrilor familiei extinse. Prin familie extinsă să înţelege titularul dreptului locativ, soţul, soţia acestuia, rudele titularului şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv”.
- Nerespectarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la 75 lei la 150 lei.
- „Persoanele defavorizate care nu pot face dovada adresei de domiciliu, aceasta se înscrie în baza adeverinţei eliberate de către unitatea administrativ-teritorială din care rezultă adresa la care se stabileşte domiciliul”.
- „De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cererea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate se soluţionează de către orice serviciu public comunitar de Evidenţă a Persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau reşedinţa persoanelor fizice”.
- Cei care găzduiesc alte persoane care nu au înscrise în actul de identitate adresa la care locuiesc efectiv, după trecerea termenelor prevăzute, vor avea obligaţia de a se prezenta împreună cu acestea la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul, în vederea exprimării consimţământului de primire în spaţiu, cu excepţia cazurilor în care persoanele locuiesc în interesul serviciului sau în scop turistic. În textul în vigoare, această obligaţie este stabilită în cazul în care persoanele găzduiesc alte persoane, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile.
- Persoanele care, din diferite motive, locuiesc la alte adrese decât cea din actul de identitate vor fi obligate ca, în termen de 15 zile de la mutare, să solicite la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor schimbarea domiciliului sau înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei şi să ceară înscrierea în cartea de imobil. Persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate doar să ceară în acest termen înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă.