Reprezentanții magazinului din Arad în care a fost filmat un șoarece printre produsele lactate au trimis, prin e-mail, la Parchetul din Arad, o plângere penală pentru înșelătorie. Vizat ar fi cel care a filmat șoarecele, despre care cei de la Kaufland spun că ar fi pus intenționat rozătoarea acolo. De cealaltă parte, autoritățile cu atribuții de control se arată neîncrezătoare în această versiune și fac verificări pentru a afla adevărul, mai ales că, la două zile după incident, un alt client ar fi găsit, în același supermarket, cașcaval ros de șoareci.
Clientul care a filmat șoarecele în galantarul cu iaurt susține că acuzațiile reprezentanților magazinului sunt ridicole, în condițiile în care silueta celui suspectat și prezentat în filmarea celor de la Kaufland nu ar semăna deloc cu silueta lui. În plus, tânărul spune că are și martori care pot arăta că șoarecele era acolo dinainte.
„Părerea mea este că nu e vorba de niciun șantaj, cel din videoclipul postat de ei nu sunt eu. Se vede clar că e un om mai mare ca mine, mai solid. Eu pur și simplu am ieșit de la serviciu în jur de ora 3, cu prietena mea și ne-am oprit la cumpărături. Ne plimbam prin Kaufland și, la un moment dat, am ajuns la lactate și chiar ne uitam după iaurt și când l-am văzut (pe șoarece, n.r.) am scos telefonul și l-am filmat. Atâta tot. Nu a fost plasat de mine, am martori”, a spus tânărul, pentru CANCAN.RO, SITE-UL NR. 1 DIN ROMÂNIA.
Totuși, reprezentanții supermarketului din Arad susțin public faptul că șoricelul ar fi fost plasat printre alimente de către un client. Pentru a fi și mai convingători, au prezentat imagini de pe camerele de supraveghere, în care, de la distanță se vede cum un bărbat umblă la acel raft o dată, după care se întoarce în același loc.
Nu este clar, însă, dacă această filmare îl poate incrimina pe cel care a filmat, cum s-a sugerat până acum. Și nici pe clientul din imagini, până la noi probe.
Situația ar putea fi clarificată de către procurori, pentru că magazinul, prin avocații săi din București, a trimis un e-mail la Parchet cu o plângere oficială pentru „înșelătorie”.
Între timp, însă, în același magazin, ar mai fi fost descoperită o dovadă a prezenței rozătoarelor, după ce un client a găsit o bucată de cașcaval care părea roasă de șoareci și a postat poza ei pe rețelele de socializare.
„Da, am fost ieri seară (luni, n.r.) cu soția la cumpărături. Am vrut să fac cumpărături și am descoperit acel cașcaval… Era roș, ca și cum ar fi fost un șoarece. Am vrut să cumpărăm cașcaval și am postat poza cu acel cașcaval tocmai pentru a vedea și prietenii mei că nu s-a luat nicio măsură după acel incident. Mi se părea normal ca toată marfa să fie verificată”, a declarat clientul.
Și această întâmplare, dar și primul caz au fost investigate de Direcția Sanitar Veterinară din Arad, care a efectuat mai multe controale în unitate. Ancheta s-a finalizat în urmă cu puțin timp, iar inspectorii DSVSA au decis ca supermarketul să fie sancționat pentru mai multe nereguli în gestionarea procedurilor de deratizare.
„Colegii mei au amendat supermarketul. S-a constatat o discordanță între documente – mă refer la deratizare – între cele faptice și cele scriptice”, a declarat Viorel Agud, directorul DSVSA Arad.
Cel mai probabil, în acest scandal va cântări foarte mult și soluția dată de procurori, care vor analiza cauza și vor stabili viovăția în funcție de dovezi. (VEZI ȘI: O NOUĂ SPECIE! ŞOBOLANUL DE COFETĂRIE! A FOST FILMAT PRINTRE PRĂJITURI, LA BRĂILA)