DE URMARIT. In zilele urmatoare, CANCAN va publica o selectie din cele mai spectaculoase reclamatii (facsimil) primite de la cetateni in scandalul Petrom Nemultumiri. Dupa aparitia in Cancan, ieri, a articolului „Petrom, suspectata ca insala clientii la pompa”, site-ul, emailul si telefoanele redactiei au fost luate cu asalt de sute de cititori care au semnalat probleme similare, dar si posibile explicatii Bogdan Tiberiu Iacob Este clar, de acum, ca un numar foarte mare de romani au nedumeriri legate de alimentarea masinilor proprii si reclama neconcordante de proportii intre specificatiile tehnice ale autoturismelor si cantitatea de combustibil introdusa. Dupa ce ziarul nostru a relatat despre ancheta demarata de un avocat bucurestean pentru a stabili de ce la pompele Petrom intra cantitati mult mai mari de carburanti in rezervor, am primit sute de mesaje de la cititori, ceea ce demonstreaza ca problema e fierbinte. Multi romani se plang ca au fost tepuiti la benzinarii cu sume importante pentru carburanti care, in mod normal, nu ar avea loc in rezervor. Altii sustin ca, desi un rezervor de masina e, in mod firesc, ceva mai mare decat e scris in cartea tehnica („rezerva” e intre 5-10 litri), masinile Logan exagereaza, avand o capacitate de circa 30% peste ce se declara oficial si acuza producatorul Renault de „manarii”. Unii cetateni spun ca au bagat in Logan chiar si 72 de litri de motorina, ceea ce e enorm. In plus, exista reclamatii de la cititori care au incarcat carburanti in canistre si au constatat aceleasi neconcordante. Altii sustin ca la benzinarii sunt supuse controlului periodic doar anumite pompe, „curate”, restul fiind „aranjate” de catre detinatori. Se mai spune ca pompele „curate” sunt cunoscute de taximetristi, asa ca se recomanda alimentarea de la pompele unde ei isi fac plinul. Dincolo de subiectivismul unor sesizari, este clar ca cineva este in culpa: fie la multe benzinarii pompele fac figuri in dauna clientilor, fie producatori precum Renault-Logan fiind cel mai des acuzat model, in reclamatiile cititorilor Cancan – nu sunt suficient de onesti fata de clienti si ascund anumite detalii tehnice. Este curios motivul pentru care o companie ar declara un rezervor mai mic cu 15 sau mai multi litri decat capacitatea reala, cand acest lucru ar trebui sa fie un motiv de mandrie, in mod firesc. Mai mentionam ca in cursul zilei de ieri, avocatul Daniel Dumitru a inaintat adrese oficiale catre Petrom si Renault-Dacia solicitand date concrete despre alimentarea la pompa, respectiv despre parametrii tehnici exacti ai modelelor Logan, functie de raspunsuri urmand sa se decida eventuale actiuni in justitie. Asteptam, in continuare, reclamatii si informatii despre cele semnalate mai sus la [email protected] sau 0741.cancan (0741.226.226)