Mulți români se confruntă cu probleme în momentul în care trebuie să își achiziționeze cumpărăturile lunare. Salariul primit este din ce în ce mai mic, raportându-ne la prețurile care au crescut alarmant în ultimele luni. Iată pe ce cheltuie cetățenii cei mai mulți bani în această perioadă.
Traiul de zi cu zi a devenit din ce în ce mai greu pentru muți români, din cauza salariilor mici și a prețurilor mult prea mari ale alimentelor. Familiile încep să își facă griji, deoarece nu mai reușesc să asigure strictul necesar în fiecare lună. Alimentele au depășit prețul normal, iar asta reprezintă deja o mare problemă.
VEZI ȘI: CE SALARIU ARE UN FARMACIST ÎN ROMÂNIA, ÎN 2022. SUMELE SUNT URIAȘE
Deoarece salariile din România nu sunt mereu raportate la prețurile de piață ale alimentelor de bază, apar probleme în momentul în care cetățenii sunt nevoiți să își cumpere produse alimentare. Ultimele cercetări arată că foarte multe familii, majoritatea din mediul rural, întâmpină probleme destul de mari în momentul în care trebuie să își asigure un trai decent pentru o perioadă mai lungă.
O familie care are în întreținere doi copii, va avea parte de cheltuieli uriașe, mai ales dacă minorii frecventează cursurile unei școli. Materialele auxiliare, rechizitele și restul lucrurilor necesare pentru a putea avea parte de tot ceea ce micuții au nevoie pot face ca bugetul lunar al unora să se înjumătățească. De asemenea, alimentele de bază îi vor face pe români să cheltuie în fiecare lună cel puțin 1.000 de lei din salariul mediu obținut. Specialiștii anunță că situația este din ce în ce mai îngrijorătoare și caută cât mai multe soluții pentru a putea sări în ajutorul celor nevoiași.
Potrivit datelor de anul trecut, puse la dispoziție de către oficiali, o familie de patru persoane cheltuia în fiecare lună aproximativ 900 de lei pentru cumpărăturile de bază. Deoarece prețurile au crescut alarmant, această sumă riscă să se dubleze până la finalul anului 2022. Dacă în 2020, ponderea cheltuielilor pentru produsele alimentare era de 76,8%, în 2021, aceasta a crescut la aproximativ 78,5%.