Autoritatile au facut public raportul tragediei din Muntii Apuseni, in care pilotul Adrian Iovan a murit impreuna cu studenta Aura Ion. Avionul avea motoarele si carburatoarele inghetate si zbura sub limita specificata in planul de zbor.
Raportul autorităţilor pentru Siguranţa Aviaţiei Civile a fost finalizat după aproape doi ani de la tragicul acccient aviatic din Apuseni, iar concluziile au fost prezentate luni. Potrivit raportului, aparatul avea motoarele şi carburatoarele inghetate, nu a atins nivelul de zbor aprobat, iar trecerea Carpatilor s-a facut deasupra plafonului. De asemenea, CIAS precizeaza ca avionul nu avea viteza suficienta. In timpul zborului, pilotul Adrian Iovan a anuntat ca are probleme cu givrajul, dar a refuzat asistenta controlorului de trafic, care i-a recomandat sa creasca altitudinea.
Eroare in managementul misiunii
Alte concluzii ale raportului prezentate de investigatorul CIAS:
„Avionul a fost pilotat de copilot.
Problemele de givraj au fost nu la nivelul structurii, ci la nivelul carburatoarelor şi motoarelor, ceea ce nu a permis avionului sa atinga altitudinea de 11.000 de picioare.
Motoarele din cadrul anchetei au fost testate la fabricant.
Problema a fost givrajul la nivelul carburatoarelor.
Ne confruntam cu o eroare in managementul misiunii.
Daca nu ne-am fi confruntat cu aceasta givrare la nivelul carburatoarelor, nu s-ar fi intamplat acest accident.
Aeronava era pregatita pentru zbor dupa conditii de zbor instrumental”.