S-a ajuns si la asta! Facebook isi face motor de cautare dupa modelul concurentei!
Scopul motorului de catutare integrat in reteaua de socializare il reprezinta usurarea sarcinii utilizatorului de cautare a continutului pe internet, care apoi sa fie distribuit pe Facebook.
In acest moment, pentru distribuirea unui articol, spre exemplu, sunt necesare mai multe operatiuni. Utilizatorii trebuie sa copieze link-ul unui articol pe care vor sa il distribuie, pe care il „lipesc” („paste”, n.r.) in caseta din pagina lor, pentru a distribui materialul, dar unii useri ai aplicatiei Facebook pentru dispozitive mobile care folosesc sistemul de operare iOS al Apple au primit optiunea „add a link” („adauga un link”, n.r.), la accesarea careia pot efectua o cautare pentru articole pe care sa le distribuie.
Accesarea optiunii ofera utilizatorului o caseta in care acesta introduce termenii dupa care va fi efectuata cautarea. Rezultatele afisate sunt sortate dupa probabilitatea de a fi distribuite, articolele mai noi si cele deja distribuite de alti utilizatori având prioritate. Utilizatorul poate alege un articol din lista, lânga care pot adauga o actualizare a statusului, pozitia geografica sau un emoticon.
S-a testat la americani
Initial, optiunea a fost disponibila doar utilizatorilor de dispozitive iOS din Statele Unite ale Americii, dar, potrivit Techcrunch, Facebook a confirmat ca „testeaza o noua modalitate de a distribui un link pe platforma de socializare, prin intermediul postarilor si al comentariilor”.
Facebook a informat ca a indexat deja peste o mie de miliarde de postari pentru a alimenta motorul de cautare, folosind fluxurile de continut ale utilizatorilor pentru a vedea care articole sunt mai frecvent distribuite. Cautarea online legata de partea de socializare are sansa sa devina punctul forte al Facebook in lupta cu Google, care nu are acces la aceleasi informatii referitor la articolele care sunt distribuite si de catre cine, comenteaza independent.co.uk.
(M.N.)