Romanii de rand vor plati pentru iahturile bogatasilor
ELITE . Magnatul George Copos, unul dintre membrii de marca ai Yacht Club Scandalos. Decizie halucinanta: Asociatia Yacht Club Regal Roman, care isi desfasoara activitatea sub patronajul Regelui Mihai I, a fost recunoscuta de Guvern ca fiind de utilitate publica Bogdan Tiberiu Iacob Acest statut confera, printre altele, posibilitatea folosirii gratuite de bunuri proprietate publica si drept preferential la fonduri bugetare. Altfel spus, banii contribuabililor de rand vor fi folositi pentru subventionarea activitatii unei organizatii care grupeaza miliardarii cei mai elitisti ai natiei, de la George Copos, la regele Mihai sau printul Dimitrie Sturdza. Potrivit legii, o asociatie sau fundatie poate fi recunoscuta de catre Guvern ca fiind de utilitate publica daca activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau comunitar, dupa caz, daca functioneaza de cel putin trei ani anterior datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica si daca a realizat majoritatea obiectivelor stabilite. E greu de spus in ce masura o organizatie care deruleaza cursuri de iahting pentru miliardari si odraslele lor, organizeaza curse internationale sau aranjeaza mese festive de ziua regelui Mihai poate fi considerata de interes comunitar. Sigur e, insa, ca membrii pretentiosului club nu se cocoseaza in ceea ce priveste cotizatiile, care sunt de numai 200 de dolari anual, ceea ce explica, probabil, nevoia de bani de la buget. Potrivit unor surse guvernamentale, Yacht Club doreste, cu prioritare, sustinerea de la buget a cheltuielilor necesare pentru amenajarea unor porturi de agrement pentru iahturi, in conditiile in care multi miliardari sunt nevoiti sa isi tina vasele in Mediterana. Pana la aceasta decizie a Guvernului, recordul de „ciudatenie” a fost detinut de cabinetul Nastase, care, in 15 aprilie 2004, a decretat organizatia masonica „Marea Loja Nationala a Romaniei” drept institutie de utilitate publica, provocand stupefactie in randul intregii opinii publice.