Rihanna este protagonista unui scandal. Se pare că vedeta își înșală clienții prin firma ei de lenjerie intimă, Savage x Fenty. Cântăreața este acuzată de marketing înșelător și atragerea clienților într-un program de fidelizare pentru care ulterior li se cere o contribuție lunară.
Conform Business Insider, a fost depusă o plângere împotriva Savage x Fenty, la Comisia Federală de Comerț din SUA. Cei care au acționat împotriva Rihannei sunt organizația nonprofit Truth in Advertising. Aceștia luptă pentru drepturile consumatorilor. Plângerea a fost depusă luni, 10 februarie, în textul ei se menționează că Savage x Fenty își atrage clienții într-un program de fidelizare, fără a le aduce la cunoștință întreaga listă de termeni și condiții, apoi le percepe o taxă lunară de 50 de dolari.
„Compania face campanii înșelătoare de promovare a discounturilor și a unor prețuri speciale, accesibile numai celor care intră în programul de fidelitate, fără a aduce la cunoștința clienților faptul că statutul de membru VIP presupune o plată lunară”, scrie în textul plângerii.
Se pare că suma percepută ca taxă este retrasă automat, lunar, de pe cardurile clienților, odată ce datele sunt salvate pe site, la crearea contului de client. (CITEȘTE ȘI: FORBES A FĂCUT ANUNȚUL OFICIAL: RIHANNA E CEA MAI BOGATĂ CÂNTĂREAȚĂ DIN LUME. CÂT DE MARE E AVEREA DIVEI)
Pe lângă această practică abuzivă, compania Rihannei nici nu premite clienților retragerea din program. Procesul de retragere este îngreunat intenționat. Nu se permite renunțarea unilaterală via email, ci numai prin apelare telefonică. Însă, clienții susțin că nici prin apelare telefonică nu se poate face nimic, pentru că nu răspunde nimeni la acel număr de telefon.
Pe pagina companiei Savage x Fenty de pe site-ul Better Business Bureau au fost postate numeroase comentarii care aprobă și susțin plângerea formulată de Truth in Advertising.
„Când mi-am dat seama că îmi sunt luați bani din cont am încercat să contactez compania. Întâi online, însă persoana care se ocupă de chat închidea discuția imediat ce eu o inițiam. Am încercat și la numărul de telefon la care scrie pe site că răspunde cineva 24 de ore din 24, 7 zile din 7, însă mi-a răspuns un robot, care m-a pus să aștept până mă preia un operator. Am așteptat 30 de minute, dar nu m-a preluat nimeni.”, a scris o clientă.
„Am sunat la servicii clienți de trei ori și de fiecare dată, după 10 minute de așteptare, apelul era întrerupt. Este incredibil! E imposibil să ieși din programul lor de fidelitate”, a mai comentat altă clientă.