Rezultate record pentru Hyundai în România în anul 2021
- Prima poziţie în topul înmatriculărilor de autoturisme noi de import;
- Cea mai mare creştere anuală a vânzărilor în top 10 mărci în România;
- 20% creştere a reţelei naţionale de distribuitori;
- 80% creştere a cifrei de afaceri faţă de anul precedent;
- Modelul Hyundai Tucson este cel mai comercializat SUV de import în România.
Hyundai Auto România a încheiat 2021 pe prima poziţie în topul înmatriculărilor de autoturisme noi de import, cu 9.532 de unităţi şi o cotă de piaţă de 7,9%, înregistrând totodată cea mai mare creştere anuală a vânzărilor din top 10 – 39% faţă de anul 2020.
Conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în topul vânzărilor se află modelul Tucson cu 2.852 de unităţi comercializate, reprezentând 30% din totalul vânzărilor mărcii şi devenind cel mai comercializat SUV de import în România, urmat de autovehiculele din clasa C (i30, Elantra, Ioniq) – 2.387 de unităţi, adică 25% din volumele Hyundai, dar şi de cele din segmentul B (i20, Bayon) – 1.884 de unităţi, totalizând 20% din mixul de vânzări local.
Totodată, conform statisticilor APIA, mai puţin de 1% dintre autovehiculele Hyundai vândute în 2021 pe piaţa locală au fost motorizate diesel; 80% dintre modele au fost cu propulsoare pe benzină, iar 19% electrificate (EV, PHEV, HEV).
Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto România, a declarat: „IONIQ 5 – noul model 100% electric din gama Hyundai – reflectă cel mai bine combinaţia reuşită între design şi tehnologii inovatoare care ne-a adus aprecierea clienţilor. În 2022 vom accelera procesul de tranziţie către modele ECO, în concordanţă cu cererea aflată în creştere.”
Hyundai Auto România a înregistrat în 2021 o cifră anuală de afaceri în creştere cu peste 80% faţă de anul precedent. Vânzările Hyundai în România sunt susţinute de reţeaua naţională de distribuitori, care pe parcursul ultimilor doi ani a crescut cu 20%, ajungând în prezent la 36 de locaţii.