Rezultate incredibile în urma contestațiilor de la Evaluarea Națională! Un elev care a luat 6 la matematică a primit 10 după recorectare
Evaluarea Națională s-a desfășurat în condiții speciale în acest an, din cauza epidemiei de coronavirus, iar elevii au încercat să se adapteze noilor măsuri. Dacă examenul s-a desfășurat fără probleme, nu același lucru se poate spune și despre rezultate. Au apărut discrepanțe uriașe între notele obținute inițial și cele venite în urma contestațiilor. S-au înregistrat chiar diferențe și de patru puncte.
Rezultatele obținute de unii elevi în urma contestațiilor sunt halucinante. Diferențele între note sunt, în unele cazuri, uriașe. În Brașov, unele lucrări la Limba Germană au primit cu până la patru puncte în plus, la a doua corectare. La fel s-a întâmplat și la matematică, un elev care a primit inițial nota 6 a obținut 10 în urma contestației. Un alt caz a ajuns la 7.90, după ce, inițial, lucrarea fusese notată cu 2.50. (CITEȘTE ȘI: CE A APĂRUT PE SITE-UL EDU.RO CHIAR CÂND ELEVII DE CLASA A 8-A AȘTEPTAU REZULTATELE LA EVALUAREA NAȚIONALĂ. MOMENTE DE STUPOARE LA CAPACITATE. FOTO)
„Sunt diferențe prea mari și nu mi le explic”
Acest fenomen bizar s-a repetat în mai multe județe și la mai multe discipline. În acest cotext, Președintele Societății Române de Științe Matematice, Radu Gologan, spune că aceste diferențe ar putea fi cauzate de lipsa de experiență a profesorilor care au făcut prima corectură. (VEZI ȘI: CUM SE FACE O CONTESTAŢIE LA EVALUAREA NAŢIONALĂ? DATA LIMITĂ PÂNĂ LA CARE O POŢI DEPUNE, DUPĂ CE AI DAT CAPACITATEA LA MAXIM 48 DE ORE DUPĂ AFIŞAREA REZULTATELOR)
„Sunt diferențe prea mari și nu mi le explic. Poate că greșelile sunt în altă parte, nu în calitatea răspunsurilor copiilor. Poate la trecerea notelor. La matematică se acceptă 0,5 maxim de diferență în situații de interpretare. Când se recorectează, diferențele sunt mai mici de 0.25. Nu există nicio explicație.
La matematică astfel de diferențe sunt incredibile…Poate profesorul nu are experiență și nu îi acordă copilului dreptul de a interpreta sau să dea o altă demonstrație. Categoric ar trebui văzut…dacă sunt din vina profesorilor este o problemă mare”, a declarat Radu Gologan, potrivit Digi24.
În acest an procentul de promovare a fost unul destul de bun, 76,2% dintre elevii care au dat Evaluarea Națională au obținut medii peste 5, procentajul crescând după rezolvarea contestaţiilor.