Regulile stricte pe care trebuie să le îndeplinească de azi clienții, în incinta restaurantelor. „Se interzice transferul…”
Astăzi este o zi mare pentru toți românii! Redeschiderea restaurantelor, după luni bune de la începerea pandemiei, reprezintă o mare bucurie pentru toată lumea. Cu toate acestea, clienții trebuie să îndeplinească reguli stricte, dacă vor să fie în siguranță.
Redeschiderea restaurantelor vine la pachet cu o serie de reguli pe care trebuie să le respecte clienții, dar și personalul localului.
Reguli stricte după redeschiderea restaurantelor
De exemplu, clienții, dar și personalul restaurantelor trebuie să poarte masca în permanență, iar aceasta să fie dată jos doar atunci când le este adusă comanda. Totodată, este interzisă mutarea meniurilor, a solnițelor etc, de pe o masă pe alta.
„Se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință. Se interzice consumul de produse stând în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul unității. Se interzice consumul de alimente/băuturi la scaunele situate la bar si se limitează interactiunea persoanelor stând in picioare. Se interzic activitățile de divertisment (dans) în cadrul unității de alimentație publică.
Angajații vor purta mască și mănuși și vor face „triaj observațional” al clienților care intră în restaurant. Accesul clienților cu „semne vizibile” de infecție respiratorie va fi interzis.
La intrarea în restaurant, pe mese și la grupurile sanitare trebuie să existe dispozitive cu produse biocide avizate/autorizate pentru clienți.
De asemenea, în restaurante trebuie să existe, acolo unde este posibil, circuite cu sens unic pentru clienți.
Acolo unde plata se face la casa de marcat, se vor instala panouri de protecție din plexiglas.
Pentru asigurarea distanțării, o masă va putea fi ocupată, iar următoarea va rămâne liberă.
Mesele vor fi ocupate pe bază de rezervare sau prin înscrierea în registru la intrarea în restaurant. Cel puțin o persoană de la masă trebuie să-și dea datele de contact, pentru a facilita ancheta epidemiologică în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire între clienții localului” se arată în documentul oficial.