Reguli pentru vocherele alimentare. Ce se întâmplă cu românii care dau cardul altor persoane
Anunț important pentru români! Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene atrage atenția în legătură cu înstrăinarea voucherelor alimentare. Iată ce se întâmplă cu cei care dau cardul altor persoane!
Potrivit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, înstrăinarea vocucherelor alimentare se face doar în cazuri excepționale. Astfel, dacă beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici, atunci poate da cardul altei persoane, dar doar împreună cu actul de identitate.
Reguli pentru vocherele alimentare: ce se întâmplă dacă înstrăinezi cardul altor persoane
”Sunt interzise și se sancționează conform legii:
a) utilizarea de către beneficiari a tichetelor sociale în alt scop decât achiziționarea de produse alimentare și mese calde;
b) solicitarea de către beneficiari și/sau furnizarea de numerar în schimbul tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau pentru fracțiuni din acestea;
Vezi și: PENSIILE ROMÂNILOR VOR FI RECALCULATE. CÂT AR PUTEA PRIMI DE LA 1 IANUARIE 2023
c) refuzul nejustificat al unităților afiliate de a accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde. Refuzul este justificat dacă există o suspiciune rezonabilă privind autenticitatea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau identitatea dintre titularul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde și destinatarul final al acestora;
d) comercializarea tichetelor sociale;
Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate”, scrie Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Reamintim că banii de pe voucherele alimentare sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor: ”Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor”, informează Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).
Ce se întâmplă dacă ți-ai pierdut voucherul alimentar sau ți-ai uitat PIN-ul cardului
n condițiile în care ți-ai uitat codul PIN al cardului sau ți-ai pierdut voucherul alimentar, există câțiva pași pe care trebuie să îi urmezi, pentru a putea reintra în posesia acestora.
În condițiile în care beneficiarul a pierdut tichetul respectiv sau dorește să blocheze temporar cardul social, atunci trebuie să apeleze la serviciul de Asistență Clienți. MIPE a explicat pașii: ”Beneficiarul care a pierdut – sau dorește să blocheze temporar – cardul social pentru produse alimentare și mese calde trebuie să anunțe imediat pe emitentul cardului, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului. Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut”.
Vezi și: HOROSCOP 15-21 AUGUST 2022
În acest sens, în funcție de emitentul cardului, puteți apela la:
– Edenred România SRL: partener-ro@edenred.com, Telefon: 021.301.33.11, urmat de tasta 4
– Sodexo: comerciant.ro@sodexo.com, Telefon: 021.204.46.46
– Up Romania SRL: afiliati@upromania.ro, Telefon: 021.402.82.23
Beneficiarul trebuie să rețină faptul că sumele care sunt disponibile pe cardul blocat nu se vor pierde. Acestea vor putea fi consumate, după ce se emite noul card. Imediat ce beneficiarul constată faptul că și-a pierdut cardul respectiv, trebuie să apeleze unitatea emitentă, pentru ca acesta să fie blocat:
”Blocarea cardului se va face fie din aplicația mobilă a emitentului cardului, fie apelând serviciul de Asistență Clienți al emitentului. Numai apelând serviciul de Asistență Clienți al emitentului va putea fi prevenită utilizarea frauduloasă a acestuia”.
În condițiile în care ți-ai uitat codul PIN al cardului respectiv, poți accesa opțiunea „Reamintire PIN” din aplicația mobilă. În altă circumstanță, beneficiarul poate apela tot la Serviciul Asistență Clienți, în funcție de emitent, arată antena3.ro.