SIGURANTA. Cand „mergeti” la shopping pe internet cereti cat mai multe detalii de la comercianti Arpad Dobre Puteti evita aglomeratia de Sarbatori din magazine cumparand produse de pe net sau de la TV, dar aveti grija ce si cum contractati. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) va recomanda sa fiti cu ochii-n patru inainte de a va da acceptul la plata pentru tranzactiile efectuate prin asa-numitele contracte la distanta.
La incheierea acestor contracte, consumatorul trebuie sa primeasca (sau sa ceara) informatii complete despre: – identitatea furnizorului, caracteristicile bunurilor, preturile acestora (cu toate taxele incluse), eventuale costuri de livrare; – aranjamentele de plata si livrare, existenta dreptului de anulare a contractului, perioada de oferta si valabilitatea preturilor in acea perioada, termenul-limita pentru indeplinirea sarcinilor prevazute in contract. Consumatorul are dreptul sa se retraga dintr-un contract la distanta in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitate si fara motivatie. Dupa retragere, furnizorul este obligat sa ramburseze sumele platite de consumator in maximum 30 de zile.
ANPC va recomanda sa fiti vigilenti cand oferiti detaliile cardului de credit sau debit pe internet. Ar fi ideal daca ati accesa site-urile comaniilor de la care au mai cumparat si alti cunoscuti ai dvs. Incercati sa obtineti o adresa si un numar de telefon ale companiei, nu doar adresa de e-mail si verificati si alte oferte. Daca faceti cumparaturi online la firme din strainatate, cereti detalii si despre taxele postale si eventualele costuri de returnare.