Regulă impusă de UE pentru România! Trebuie respectată cu strictețe de companiile care desfășoară astfel de activități
Consiliul european a adoptat un act legislativ cu ajutorul căruia contractarea de servicii financiare online sau prin telefon devine mai sigură. Directiva a fost aprobată, luni, de către șefii UE, urmând să fie semnată de către președinta Parlamentului European și președintele Consiliului, apoi se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și va intra în vigoare în a 20-a zi de la data publicării.
Acest act legislativ adoptat de Uniunea Europeană nu face altceva decât să simplifice legislația existentă, să sporească protecția consumatorilor și să facă anumite condiții de concurență echitabile pentru contractele de servicii financiare încheiate online, prin telefon sau prin alte forme de comercializare la distanță. Pentru că suntem în era digitală și tehnologia a luat avans, serviciile financiare s-au dezvoltat pe internet. Sigur că, în astfel de situații există și diverse provocări legate de manipulare ori de contracte neclare. Tocmai din acest motiv, liderii UE au luat câteva măsuri în privința aceasta. Această directivă trebuie respectată de companiile care desfășoară activități financiare.
CITEȘTE ȘI: UE ANUNȚĂ SCHIMBĂRI REVOLTĂTOARE PENTRU ȘOFERII DIN ROMÂNIA! CE SE ÎNTÂMPLĂ CU ACEȘTI CONDUCĂTORI AUTO
„Astăzi adaptăm normele UE privind serviciile financiare la era digitală. De acum înainte, consumatorii de pe piața unică vor fi mai bine protejați atunci când accesează noi produse și servicii financiare de pe telefoanele sau calculatoarele lor.”, a transmis Alberto Garzón Espinosa, ministrul spaniol interimar al consumatorilor.
CITEȘTE ȘI: REGULĂ DE LA UE PENTRU TOȚI ȘOFERII ROMÂNI CARE AU CATEGORIA B. CE FEL DE VEHICULE POT CONDUCE
Ce prevede actul legislativ
Această directivă adoptată de Comisia Europeană îi protejează pe consumatori în contextul diferitelor practici comerciale, se arată în documentul făcut public de șefii UE. Are mai multe prevederi, așa cum am menționat mai jos:
- clarifică domeniul de aplicare și caracterul de „plasă de siguranță” pentru serviciile financiare
- îmbunătățește normele privind divulgarea informațiilor și modernizează obligațiile de informare precontractuală (lăsând statelor membre posibilitatea de a impune norme naționale mai stricte în acest domeniu)
- stabilește dreptul consumatorilor de a solicita intervenția umană pe site-uri care afișează instrumente de informare automate, cum ar fi consilierea robotizată sau roboții de chat
- facilitează dreptul de retragere din contractele încheiate la distanță prin intermediul unei „funcții de retragere” ușor de găsit în interfața furnizorului
- introduce o protecție suplimentară pentru consumatori împotriva elementelor de design manipulator (dark pattern – o interfață cu utilizatorul concepută pentru a-i păcăli pe utilizatori să facă lucruri neplanificate, cum ar fi achiziționarea de produse pe care nu le căutau)