Indiferent de vreme si de vremuri, Gruia Stoica face afaceri. Dupa ce si-a cladit averea din afaceri in domeniul feroviar, "Regele vagoanelor" se ocupa de businessuri cu terenuri.
Gruia Stoica, unul dintre cei mai bogati romani, dar si printre cei mai influenti oameni de afaceri din tara noastra pare ca s-a reprofilat spre alte afaceri. Supranumit „Regele vagoanelor”, seful de la Grup Feroviar Roman pare ca a trecut de la trenuri la terenuri.
Discuta afaceri in camp
Luni, pe o vreme caineasca, CANCAN.ro l-a intalnit pe omul care a intentionat sa cumpere si clubul de fotbal Rapid in mijlocul unei „sedinte” de afaceri… in apropierea unui teren de langa Pipera. Insotit de un apropiat, „Regele vagoanelor” a plecat de la palatul sau din zona Pipera, a mers circa doua minute cu masina, apoi, ambii barbati au coborat dim autoturism, la marginea unui camp.
A urmat o discutie in care Gruia a gesticulat si a aratat cu degetul spre locul pe care, cel mai probabil, ar fi vrut sa-l cumpere sau sa-l vanda, semn ca la mijloc era vorba de o tranzactie imobiliara.
Dupa ce a terminat „vizionarea”, Stoica s-a urcat in masina si s-a intors la resedinta sa.
A fost acuzat si retinut pentru cumparare de influenta
La inceputul anului trecut, Gruia Stoica a fost retinut, asta dupa ce a fost acuzat de procurori de cumparare de influenta in legatura cu o licitatie organizata de Complexul Energetic Oltenia. Afaceristul i-ar fi dat avocatului Doru Bostina suma de 3 milioane de euro, dorind astfel sa afle de la acesta suma ceruta la licitatia respectiva.
La un moment dat, pedeapsa „Regelui Vagoanelor” a fost schimbata in arest la domiciuliu, iar mai apoi s-a transformat in control judiciar.
Fierarul s-a trezit milionar
In 2011, potrivit revistei Forbes Romania, omul de afaceri avea o avere estimata la aproape jumatate de miliard de euro, fiind astfel membru in TOP 10 cei mai bogati romani. „Regele vagoanelor” provine dintr-o familie de mestesugari fierari, dintr-un sat mic din judetul Galati. In martie ’90, cand avea 21 de ani, Stoica a plecat spre Bucuresti, spunandu-le celor de acasa ca vrea sa-si cladeasca un viitor si sa devina afacerist de succes. Zis si facut.
CITESTE SI:
Dupa liberalizarea transportului pe cale ferata, in 2000, a obtinut licenta de transport, a infiintat Grup Feroviar Roman, care detine o flota impresionanta, devenind cel mai mare transportator feroviar din Sud-Estul Europei, cu o cifra de afaceri de peste 120 de milioane de euro anul trecut.
Ion Margarit