Rating dezastruos pentru Surprize-Surprize
Explicatie? Declinul accelerat al emisiunii a inceput dupa casatoria „Zanei” cu Banica Jr. Bogdan Tiberiu Iacob Cea mai de succes emisiune din tara, candva, Surprize-Surprize a lui Lazarov & Andreea Marin, isi cam da duhul. La ultima editie, emisiunea a ajuns la un prag minim fara precedent, de numai 5,5%, intre orele de varf 20.00 si 22.00, adica doar dublu fata de emisiunea de nisa Profesionistii, din aceeasi seara. In decembrie anul trecut, „Zana Surprizelor” a surprins pe toata lumea anuntand ca se retrage din televiziune si ca se va dedica, in viitor, activitatii de ambasador al UNICEF. „Asa am simtit ca trebuie sa fac”, a explicat ea atunci. Ulterior, Andreea Marin a mai indulcit tonul si a spus ca mai ramane si in 2007, in mare masura si la presiunile TVR, care se vedea amenintata sa ramana fara cea mai de succes emisiune a sa. Se pare, insa, ca „Zana” avea inca de atunci anumite semnale ca emisiunea in cauza si-a cam trait traiul si mancat malaiul. Tocmai de aceea ea a incercat, in disperare de cauza, anul acesta, sa lanseze o alta emisiune, Sub alt chip. Dezastru total: dupa opt editii, emisiunea a fost „ucisa” de conducere, motivul fiind ratingul de maximum 3,5% si costurile prea mari. Andreea s-a dedicat, cu ultimele energii ramase, emisiunii care a facut-o celebra, dar nici asta nu a ajutat-o prea mult: Surprize-Surprize cade vertiginos, fiind umbra a ceea ce a fost candva.
Ratingul, invers proportional cu salariul
La editia din 26 mai, ratingul a ajuns la cote neverosimil de mici, anuntand inceputul sfarsitului: in intervalul orar 20.00-22.00, media de rating a fost de 5,5%. Analizand monitorizarea specifica, facuta la fiecare 5 minute, se poate constata ca au fost momente cand ratingul a ajuns inca si mai jos, la cota 2,2%. In partea a doua a emisiunii s-a constatat un usor reviriment, adica un rating mediu de 8,1%, ceea ce aduce o medie totala a emisiunii de 6,8%. De peste trei ori mai putin decat in anii de glorie ai Surprizelor si mult mai jos decat media de anul trecut, de circa 14,8%. O observatie interesanta: caderea accentuata a succesului emisiunii a inceput cam dupa casatoria „Zanei” cu Banica Junior, nefiind exclus ca dezinteresul Andreei pentru locul de munca sa aiba legatura directa cu noile ei probleme: mutarea in casa noua, conceperea unui copil etc. Paradoxal, dar, in prezent, Andreea e platita mult mai bine decat in acea perioada, dupa ce, la finele anului trecut, amenintand ca va pleca la Vantu sau Voiculescu, a obtinut, impreuna cu Lazarov, o crestere a costului emisiunii cu peste 30% per episod, plus un salariu suplimentar consistent, ca vector „de reprezentare” al TVR, si inca unul de management.