Surprinzător pentru mulți specialiști de pe piața auto, cea mai înmatriculată marcă din România în primul trimestru al lui 2018 nu este Dacia, ci Opel. Potrivit statisticilor, în primele trei luni din acest înmatriculările la această marcă de mașină au crescut cu aproape 56%, înregistrând cel de-al cincilea an consecutiv de creştere în România.
La finalul primului trimestru al acestui an, Opel România înregistrează cea mai mare creştere a numărului de autovehicule înmatriculate, din top 10, cca +56%, conform datelor rapoartelor zilnice de înmatriculări autovehicule noi (PC + LCV), disponibile la această dată, anunță zf.ro.Dacă e să facem o comparație în legătură cu numărul de unităţi, marca germană a înmatriculat în primul trimestru al acestui an cca 1.897 de modele, în timp ce anul trecut, în aceeaşi perioadă, înregistra 1.214.
Topul pe mărci (autoturisme plus autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 4.943 unităţi, urmată de Volkswagen, cu 1.933 unităţi, şi Ford cu 1.910 unităţi. Începutul lui 2018 consemnează cel mai mare volum de vânzări înregistrat în primele două luni din ultimii 10 ani, în creştere cu 20% faţă de aceea şi perioadă a anului trecut, la un volum de aproape 20.600 de autovehicule.
„Există, ca atare, un anumit optimism în rândul jucătorilor din piaţa auto, care se aşteaptă ca anul 2018 să fie al cincilea an consecutiv de creştere de la declanşarea crizei economice din 2009”, au declarat oficialii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), conform sursei citată mai sus.
În continuare, vânzările sunt susţinute, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 76% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele două luni ale anului.