Publicul digital caută sursele de informare echilibrate, online și offline!

De: Cancan
Publicat: 12/06/2019 | 14:29

Publicul digital din România continuă să arate un mare interes pentru informația de presă, după cum arată ultimul Digital News Report, lansat miercuri, 12 iunie, de către echipa de cercetare a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București. Mai precis, consumatorul mediu de știri online folosește săptămânal până la 7 surse de știri, TV, online, radio și presă scrisă.(CITEȘTE ȘI: UNA DINTRE SUPER-PREZENTATOARELE TVR A FOST ”COMBINATĂ” PE FACEBOOK DE UN ȘANTAJIST! VEDETA TV I-A MĂRTURISIT AMĂNUNTE INTIME, APOI… POLIȚIA A INTRAT PE FIR!)

Urmând tendința globală, publicul românesc tinde să se îndepărteze de sursele de informare puternic polarizate și încearcă să evite știrile potențial false. Datele comparate pe ultimii trei ani, de când se face acest studiu în România, arată că o abordare echilibrată a informațiilor ajută brandurile de media să-și păstreze audiențele.(NU RATA, AICI: SCANDAL PE AVEREA POLIȚISTULUI UCIS DE MILIONARUL ATAȘ. SORA ”DULĂULUI” O ACUZĂ PE VĂDUVĂ: ”A PUS UN OM SĂ NE BATĂ!” + ”MI-A LUAT PÂNĂ ȘI GROAPA UNDE ESTE ÎNMORMÂNTATĂ MAMA!”)

Primele două branduri de media, atât online cât și offline, sunt ProTV și Digi 24, care își mențin pozițiile din ultimii ani. O acoperire echilibrată a ajutat alte branduri media să își păstreze audiența. Este, de exemplu, cazul stației de radio Europa FM, al radioului public, și a trei branduri puternice online, HotNews, Adevărul sau Ziarul Financiar. Pentru publicul digital, Cancan este una dintre sursele online de informație utilizate săptămânal. Față de 2017, brandul înregistrează o creștere de 3%, de la 12 la 15 la sută. În 2018 a fost, cel mai probabil, sub 10 la sută pentru consumul declarat, pentru că nu a mai apărut în rezultatele finale, cu toate că în chestionar a existat.

„Unele branduri de media, care au avut o acoperire mai polarizată în susținerea sau în critica guvernului, înregistrează o scădere a utilizării declarate, de până la 10 puncte procentuale în ultimii trei ani: Antena 1, Antena 3 și România TV (pro) și Realitatea TV (anti-guvernamentală). Nu este neapărat vorba despre cum funcționează aceste redacții, ci mai degrabă despre modul în care sunt realizate și conduse emisiunile de analiză și talk-show-urile politice. De asemenea, este foarte important cine este invitat în emisiunile posturilor de știri. Audiențele online au un consum omnivor – și informație despre viața politică, și informație despre vedete sau informație mondenă (ca o formă de divertisment). Pentru anumite categorii, presa mondenă este singura formă de presă consumată și, practic, printre puținele modalități de a ajunge la anumiți oameni, de aceea eu cred că este foarte important ca acest tip de presă să existe și să fie făcută în mod responsabil, a afirmat Raluca Radu, raportor pentru România în Digital News Report.

Raluca Radu, raportor pentru România în Digital News Report.

Declinul de 7 puncte procentuale pentru încrederea în știri, în ansamblu, de la 44% în 2018 la 37% în 2019, nu se datorează lipsei unui sprijin public pentru jurnaliști, din partea audiențelor. Poate fi efectul unei furtuni perfecte de condiții adverse.(NU RATA, AICI: PREOT CUNOSCUT, ȘANTAJAT CU INFORMAȚII HALUCINANTE: ”A PATRONAT UN BORDEL LA CAPELA DIN TÂRGU-MUREȘ ȘI…”)

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București a lansat miercuri, 12 iunie
rezultatele celui de-al treilea studiu Digital News Report pentru România

„Politicienii au atacat jurnaliștii în mod constant, în timp ce coaliția de la guvernare a adoptat modificări legislative care dăunează sistemului judiciar, dar care sunt greu de explicat publicului larg. Au scăzut demonstrațiile și protestele de stradă care au existat în ultimii doi ani, ceea ce a dus la  o scădere a senzației de presiune pe care o simțeau oamenii, în a urmări știrile în mod constant. Nu în ultimul rând, redacțiile românești și-au menținut tradiția de a se ataca reciproc pentru a se poziționa. Ca de obicei, aceste atacuri devin mai intense înainte de alegeri și, astfel, afectează încrederea în jurnalism, în general”, a mai explicat Raluca Radu.

Digital News Report este cel mai mare studiu multianual, internațional

Digital News Report este cel mai mare studiu multianual, internațional, pentru publicul digital de știri. În 2019 DNR a ajuns la ediția numărul a opta. Cercetarea este efectuată online, în perioada ianuarie/ februarie. Eșantionul global a fost de 75.749, iar pentru România a fost de 2004 persoane. Marja de eroare pentru România este de +/- 2,19%.(NU RATA, AICI: TERORISTUL DIN POPEȘTI-LEORDENI PLĂNUIA UN ATENTAT SÂNGEROS ÎN METROUL DIN CAPITALĂ: ”FAC KAMIKAZE ȘI TĂCEM CU TOȚII!”)