Pandemia de COVID-19 a închis inclusiv unitățile de învățământ, iar mulți dintre elevi au primit, în ultimele săptămâni, asistență online din partea cadrelor didactice. Există, însă, câteva probleme, în principal din cauza faptului că sunt elevi și profesori care nu știu să utilizeze sistemele de predare pe Internet.
Tocmai din acest motiv, sistemul de predare online ar urma să fie legiferat, mai ales că nu există o dată exactă când pandemia de COVID-19 ar urma să ia sfârșit. De altfel, starea de urgență a și fost prelungită cu încă 30 de zile.
Potrivit reprezentanților Ministerului Educației, cursurile online pentru învățământul preuniversitar vor fi stabilite printr-un act normativ, admis de către instituție cu profesorii, elevii și părinții.
”Este necesar ca din partea Ministerului Educaţiei să se realizeze un act normativ şi pentru acest tip de învăţare – învăţarea online. Vom reglementa în mod clar care sunt parametrii în care trebuie să se desfăşoare şi aceste lecţii online, pentru că este necesară o metodologie în acest sens, un act normativ care să stipuleze ceea ce este un răspuns la întrebările venite atât din partea părinţilor, cât şi din partea elevilor.
După această perioadă de vacanță vom veni și cu reglementări ca toate aspectele pe care le-am identificat în această perioadă de situație de urgență, să găsim răspunsuri la toate întrebările pe care ni le-au pus atat părinții cât și elevii, dar și cadrele didactice și să ajutăm la menținerea acestei legături dintre elevi și profesori”, a declarant Monica Anisie.