Joi, 24 iunie, elevii clasei a VIII-a au susținut proba la Matematică din cadrul Evaluării Naționale. Se pare că subiectele pe care aceștia le-au avut de rezolvat au foste destul de stufoase și diferite față de anii precedenți. Mai mulți profesori au declarat că volumul de lucru a fost mare, iar timpul unul relativ scurt.
Anul acesta, subiectele la Matematică de la Evaluare Națională 2021 au conținut cerințe concepute după modelul testelor PISA, fapt ce i-a încurcat puțin pe elevi, aceștia nefiind obișnuiți să lucreze în acest stil. Mai mult, proba la Matematică s-a dovedit a fi una destul de dificilă, din cauza volumului mare de lucru și a timpului scurt. (CITEȘTE ȘI: SUBIECTE MATEMATICĂ LA EVALUAREA NAŢIONALĂ 2021. CE EXERCIŢII AU AVUT DE REZOLVAT ELEVII, LA EXAMENUL DE CAPACITATE)
„Foarte mult de lucru. Se puteau da unele exerciții de același tip, dar mai ușoare, căci în cele de azi, la majoritatea e de lucrat. Eu ca profesor, în două ore, cu greu aș fi terminat. E mult, diversificat și pentru un elev, e dificil. Poate ei au mai câștigat timp la grile, unde nu au redactat un răspuns, dar tot a fost mult.
Grilele se puteau face prin observare, puteau să măsoare un segment să vadă că e mijlocul acolo, puteau să măsoare unghiul și să vadă că e de 90 de grade. Pentru că nu li se cerea rezolvarea, ci doar să încercuiască răspunsul corect. Puteau să măsoare cu raportorul sau cu linearul. Am avut elevi care au făcut șmecherii de genul ăsta.”, a declarat Ovidiu Bădescu, profesor de matematică la Colegiul Național „Traian Lalescu” din Reșița, potrivit libertatea.ro.
Aceeași idee a volumului mare de lucru a fost susținută și de Dorina Jugureanu, profesoară de matematică la un colegiu din Capitală. Aceasta a declarat că subiectele au fost destul de accesibile, dar foarte multe, iar pentru ca elevii să le poată rezolva în timp util trebuia „să le meargă mintea brici”
„Subiectele rezonabile, dar foarte mult de lucru, trebuia să le meargă mintea brici. Nu cred că au avut timp de verificare cu niște ani în urmă, un copil bun termina în jumătate de timp și îi mai rămâneau două subpuncte să se gândească și apoi putea să verifice în voie. Partea a doua cu foarte multă geometrie și cu foarte mult de lucru.
Le-a dat acest mod nou de lucru, frumos și interesant, dar n-au apucat să fie obișnuiți să lucreze în felul ăsta. Se lucrează la clasă din păcate, în continuare clasic, mai ales în perioada asta. N-a fost timp să-i înveți să gândească altfel. Profesorul a fost stresat să parcurgă materia în primul rând”, a spus cadrul didactic, potrivit libertatea.ro.
(VEZI ȘI: BAREM MATEMATICĂ LA EVALUAREA NAŢIONALĂ 2021. CUM SE REZOLVAU SUBIECTELE)