Premieră în România! ANPC, sute de mii de euro recuperate în favoarea românilor

Publicat: 03/08/2024 | 14:56

Vești bune pentru români! ANPC recuperează o sumă record în favoarea consumatorilor. Într-o realizare fără precedent, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a recuperat, în prima jumătate a anului, o sumă considerabilă de bani pentru românii nemulțumiți de produse și servicii. Prin intermediul Centrului European al Consumatorilor, ANPC a reușit să recupereze 225.000 de euro, o creștere de 62% comparativ cu aceeași perioadă din 2023, conform capital.ro

Serviciile de transport aerian au fost în topul reclamațiilor soluționate. Acțiunea face parte din eforturile susținute ale Guvernului Ciolacu de a proteja interesele financiare ale cetățenilor. Între ianuarie și iunie 2024, ECC Romania a gestionat peste 3.200 de cereri din partea consumatorilor români și aproximativ 140 de solicitări venite de la consumatori din alte țări membre ale UE.

Citește și: MAI ȘTII CELEBRA BANCNOTĂ DE 2.000 LEI DE LA ECLIPSA DIN 1999? SUMA URIAȘĂ CU CARE SE VINDE ACUM, ÎN AUGUST 2024

Reclamațiile privind transportul aerian domină lista plângerilor către ANPC

Potrivit datelor furnizate de ECC România pentru perioada ianuarie-iunie 2024, cele mai multe reclamații au vizat transporturile. Acestea, incluzând transportul aerian, rutier, feroviar, naval și închirierile auto, au reprezentat 31% din totalul sesizărilor, conform sursei citate mai sus.

O altă categorie semnificativă a fost cea a îmbrăcămintei și încălțămintei, care a cumulat 22% din reclamații. În plus, 13% dintre plângeri au implicat diverse produse și servicii, cum ar fi servicii financiare, obiecte de uz personal (ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire) și alte servicii.

„Faţă de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări”, conform ECC România.

Alte 13% dintre sesizări au fost legate de mobilier, echipamente pentru gospodărie și întreținerea de rutină a gospodăriei, incluzând electrocasnice și mobilier. În categoria recreație și cultură, care include electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte și muzee, s-au înregistrat 7% din reclamații.

În aceeași perioadă, ECC România a observat o creștere ușoară a sesizărilor legate de achizițiile online de îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilă și echipamente de gospodărie.

Comparativ cu prima jumătate a anului 2023, reclamațiile din domeniul recreație și cultură au scăzut cu aproximativ 20%. ECC România, parte a rețelei ECC-Net, care acoperă 27 de țări UE, Islanda și Norvegia, oferă servicii gratuite consumatorilor.

Citește și: ANAF SCHIMBĂ MODUL DE POPRIRE. DE UNDE LI SE VOR OPRI BANI ACUM DATORNICILOR VIDEO