Zborul MH370 a dispărut de pe radare pe 8 martie 2014
(Foto: india.com)
Povestea zborului Mh370-Malaysia Airlines. Aeronava care a dispărut pe 8 martie 2014 nu a fost găsită nici până acum. Dispariția avionului a rămas un mister chiar și la patru ani de la tragedie. Aeronava cu 239 de oameni la bord ((227 de pasageri și 12 membri ai echipajului) a dispărut în timpul unei curse Beijing-Kuala Lumpur, la o oră după decolare. Mai mult de 120.000 de kilometri pătrați din Oceanu Indian au fost cercetați din martie 2014 până acum, dar fără succes.
Povestea zborului MH370-Malaysia Airlines. Inițial, autoritățile anunțaseră că avionul dispăruse la circa o oră după ce decolase din Kuala Lumpur spre Beijing. Însă, conform unor surse militare, armata malaeziană detectase avionul de pasageri la sute de kilometri de traiectoria declarată, din motive inexplicabile. Avionul ar fi schimbat direcția spre zona Kota Bharu și ar fi zburat la o altitudine joasă. Aeronava ajunsese în zona Strâmtorii Malacca, potrivit armatei malaeziene.
Cum a dispărut de pe radare avionul Malaysia Airlines
Povestea zborului Mh370-Malaysia Airlines. Avionul companiei Malaysia Airlines a dispărut deasupra Oceanului Indian, după ce și-a schimbat traiectoria. Avionul decolase din Kuala Lumpur, însă după aproximativ o oră piloții au pierdut contactul cu solul. Ciudat este însă că nu a fost trimis niciun mesaj de alertă. Nimic care să anunțe că zborul Mh370-Malaysia Airlines ar fi avut probleme. Pur și simplu, a dispărut de pe toate radarele. Motivele care au dus la dispariţia zborului MH370 nu pot fi stabilite cu certitudine pentru că aeronava nu a fost găsită nici până acum.
Povestea zborului MH370-Maysia Airlines. Avionul a transmis ultimul semnal ACARS – serviciu ce permite computerelor din avion să „vorbească” cu cele aflate la sol și prin care se semnalează viteza, altitudinea, poziţia şi nivelul de combustibil prin satelit. La puțin timp după, s-a lăsat liniștea și următorul semnal, care trebuia să fie transmis la 01:37, nu a mai venit. Ultimul dialog dintre turnul de control și zborul Mh370 a avut loc 12 minute mai târziu. Potrivit investigațiilor inițiale, co-pilotul ar fi spus „În regulă, noapte bună”, pe un ton calm. Cu toate acestea, mai târziu, autoritățile din malaeziene au confirmat că ultimele cuvinte auzite nu au fost transmise nici de pilot, nici de copilot, ci de turnul de control. „Noapte bună, Mh370”.
Povestea zborului MH370. Câteva minute mai târziu, aparatul care ține legătura cu radarul aflat la sol a fost închis, în momentul în care aeronava a intrat în spațiul de zbor ce aparține de VIetnam, deasupra Mării Chinei de Sud, relatează BBC. Autoritatea Aviației Civile din Vietnam a declarat că zborul MH370 nu a comunicat deloc cu turnul de control din orașul Ho Chi Minh.
239 de oameni se aflau la bordul aeronavei
Povestea zborului MH370-Malaysia Airlines. La bordul avionului dispărut fără urmă pe 8 martie 2014 se aflau 239 de oameni, iar familiile lor nu ştiu ce s-a întâmplat nici până acum. Majoritatea pasagerilor erau chinezi, iar unele dintre familiile lor refuză în continuare să creadă să rudele lor au murit, în pofida declaraţiilor premierului malaysian despre identificarea flaperonului găsit pe Insula Réunion. Unele familii ale victimelor susțin că Guvernul de la Kuala Lampur ascunde adevărul.
Ce s-a întâmplat cu pasagerii zborului MH370
Povestea zborului MH370-Malaysia Airlines. Experții cred că epava avionului malaezian ar putea să fi rămas conservată ca o capsulă a timpului. Asta din pricina adâncimii și temperaturii apelor din Oceanul Indian. Dacă avionul este aproape de fundul oceanului, cadavrele din el ar putea să fi rămas în mare parte conservate. Investigatorii ar putea înțelege într-un final cauza prăbușirii, conform realitatea.net.
„Poate fi un loc foarte tăcut cu foarte puțin oxigen. La suprafață nu este același lucru. Așa că adâncul oceanului poate fi ca o capsulă a timpului care conservă totul”, a declarat Dr. David Gallo, co-lider în căutările pentru rămășițele avionului Air France, din zborul 447, care se prăbușise în Oceanul Atlantic în 2009.
Cu toate acestea, în ciuda eforturilor autorităților și a sutelor de oameni implicați în căutări, epava avionului nu a fost găsită. Căutările resturilor avionului, la care au participat inclusiv autoritățile din Malaysia și China, au fost anulate în ianuarie 2017, după nu mai puțin de 1.046 de zile.
Povestea zborului MH370-Malaysia. Experții bănuiesc că avionul s-ar fi abătut mii de kilometri de la traseu și că zona actuală de căutare ar fi complet greșită. Un raport publicat în luna noiembrie a anului trecut, de către Biroul Australian pentru Sigurața Transporturilor susține că aeronava a pierdut rapid altitudine, după ce a pierdut combustibil. Nu există, însă, semne că piloții ar fi intervenit. Zona de 120.000 de km pătrați explorată de autorități a fost stabilită pornind de la ipoteza conform căreia avionul nu mai avea pe nimeni la comandă și că ar fi rămas fără carburant. Motivul pentru care aparatul de zbor s-ar găsi în emisfera sudică, complet diferit de planul său de zbor, rămâne inexplicabil.
Ce a fost găsit din avionul malaezian
Povestea zborului MH370-Malaysia Airlines. Resturi posibile ale aeronavei au fost găsite în 2015 și 2016 pe coastele unor insule din Oceanul Indian. Au mai fost găsite rămășite mici și pe coasta de est a Africii.
Primele dovezi fizice ale epavei avionului Boeing 777 care opera pe cursa MH370 a Malaysia Airlines au fost găsite pe ţărmul insulei franceze Reunion, din Oceanul Indian, la peste 4.000 de kilometri de aria de căutare iniţială a epavei, în largul coastelor Australiei. Autorităţile franceze au recuperat o parte din aripa avionului, un element numit „flaperon”, dar şi părţi dintr-o uşă, din scaune sau din ferestre.
Povestea zborului MH370-Malaysia Airilens. Cea mai plauzibilă explicaţie pentru care rămășițele au ajuns atât de departe ar fi cea a curenţilor oceanici. În pofida acestor descoperiri, nu a putut fi stabilită cauza dispariției. De asemenea, nu s-au găsit părți mai mari din aeronava dispărută la 8 martie 2014.
Ce au descoperit anchetatorii despre pilotul avionului
Povestea zborului MH370-Malaysia Airlines. Printre cele mai populare ipoteze care explică dispariția aeronavei se numără cea că pilotul a prăbușit intenționat avionul. Zaharie Ahmed Shah ( 53 de ani) a fost unul dintre cei mai experimentaţi piloţi de la Malaysia Airlines. Poliţia a ridicat de la casa acestuia simulatorul de zbor pe care şi-l construise. Oamenii legii au vrut să caute indicii care ar putea sugera că pilotul se antrena pentru a deturna avionul.
Povestea zborului MH370-Malaysia Airlines. Potrivit investigatorilor, pilotul ar fi aplicat un scenariu asemănător pe simulatorul de zbor, cu o lună înainte de dispariție. În acest scenariu, el ar fi amerizat în Oceanul Indian. Cu toate acestea, nici Shah, dar nici copilotul său, Fariq Abdul Hamid, nu au putut fi acuzați de dispariția avionului. Asta pentru că nu există dovezi concludente. Un alt scenariu ar fi că avionul a fost deturnat. Însă, anchetatorii nu au găsit indicii că vreunul dintre pasageri ar fi avut legături cu rețelele teroriste.