Povestea unei fotografii-simbol: Yves Saint Laurent a pozat nud!
Mai rar se vede insa un creator de moda care sa ajunga in aceasta ipostaza. Nu este si cazul celebrului Yves Saint Laurent, care a lasat la o parte prejudecatile si s-a dezbarcat pentru coperta Vanity Fair si fireste ca nu degeaba. El isi lansase deja colectia „1940”, care a socat iubitorii de animale si criticii de moda, astfel ca pentru lansarea parfumului „Pour Homme” a decis sa lase la o parte orice textile care l-ar fi putut acoperi. A apelat la bunul sau prieten Jean Loup Sieff, un fotograf celebru in lumea modei care lucra pentru agentia Magnum. Acesta a realizat 14 fotografii avandu-l pe marele creator de moda drept personaj principal si nud. Fotografia a provocat tabuurile vremii legate de nuditatea masculina in zona publicitatii. Pana la acea vreme, in asemenea reclame erau folositi barbati musculosi, puternici, care inspirau putere si masculinitate in stil macho. A fost totodata o aparitie „naturala” in contextul exceselor ostentative ale anilor ’60 si, asa cum si-a dorit chiar Yves Saint Laurent, o imagine-simbol a libertatii de exprimare gay, prezentand un mod mai vulnerabil si mai androgin al umanitatii. A fost un look adoptat usor in anii ’70 de Mick Jagger de la Rolling Stones, de participantii de la Woodstock sau in productii teatrale gen „Hair” sau „Oh, Calcutta!”.