Daca de multe ori creatorii de moda isi dezbraca modelele mai mult decat sa le imbrace, iar acestea defileaza pe podiumuri abia acoperite de cateva accesorii.
Mai rar se vede insa un creator de moda care sa ajunga in aceasta ipostaza. Nu este si cazul celebrului Yves Saint Laurent, care a lasat la o parte prejudecatile si s-a dezbarcat pentru coperta Vanity Fair si fireste ca nu degeaba. El isi lansase deja colectia „1940”, care a socat iubitorii de animale si criticii de moda, astfel ca pentru lansarea parfumului „Pour Homme” a decis sa lase la o parte orice textile care l-ar fi putut acoperi. A apelat la bunul sau prieten Jean Loup Sieff, un fotograf celebru in lumea modei care lucra pentru agentia Magnum. Acesta a realizat 14 fotografii avandu-l pe marele creator de moda drept personaj principal si nud. Fotografia a provocat tabuurile vremii legate de nuditatea masculina in zona publicitatii. Pana la acea vreme, in asemenea reclame erau folositi barbati musculosi, puternici, care inspirau putere si masculinitate in stil macho. A fost totodata o aparitie „naturala” in contextul exceselor ostentative ale anilor ’60 si, asa cum si-a dorit chiar Yves Saint Laurent, o imagine-simbol a libertatii de exprimare gay, prezentand un mod mai vulnerabil si mai androgin al umanitatii. A fost un look adoptat usor in anii ’70 de Mick Jagger de la Rolling Stones, de participantii de la Woodstock sau in productii teatrale gen „Hair” sau „Oh, Calcutta!”.