Povestea fabuloasa a lui “James Bond” de Romania! Mircea Barbu are acum 86 de ani si a salvat de la moarte sute de oameni!
CANCAN.ro va prezinta povestea si povestile lui Mircea Barbu, un fost ofiter sub acoperire, cel care a facut parte in “Brigada Soimii”. Timp de sase ani, domnul Barbu a zburat pe mai toate cursele interne si extrerne ale companiei nationale TAROM, misiunea sa fiind supravegherea cabinei pentru a evita eventuale incidente sau deturnari. Practic, in toate aceasta perioada, barbatul ajuns acum la 86 de ani, a fost insotitor de bord sub acoperire.
Povestea turcului care a vrut sa duca un avion Tarom in Africa de Sud
Printre miile de ore de zbor, octogenarul a avut parte si de incidente, unele dintre ele destul de grave. In anii ‘70, dupa ce a existat un eveniment cu o cursa care a decolat de la Oradea, practic o incercare de deturnare, organele statului au luat decizie de a infiinta aceasta Brigada Soimii. La cativa ani, Mircea Barbu s-a lovit de primul caz cu adevarat important. “Eram la Istanbul. Inainte de a urca pasagerii veneau cei de la curatenie. La un moment dat l-am vazut ca unul ca tinea un ziar romanesc in mana. Cand am sesizat ca ziarul era pus invers mi-am dat seama ca ceva nu este in regula. I-am facut semn soldatului care ma insotea si l-am imobilizat. Avea pistol la el, iar la audieri a spus ca intentiona sa duca avionul in Africa de Sud. Din cate am inteles era profesor de geografie”, a povestit colonelul Mircea Barbu.
Povestea accidentului de pe Mihail Kogalniceanu, tragedie musamalizata de comunisti
Fostul ofiter sub acoperire povesteste cum a reusit sa dribleze moartea, tot in anii 70, atunci cand trebuia sa se imbarce pentru o cursa internationala. “Atunci am avut noroc, poate nu as mai fi vorbit acum cu voi”, spune domnul Barbu, in timp ce se uita spre fiul sau, cel care, la randul lui a ajuns la varsta parului alb. “Din cauza unui examen la facultate, sau mai bine spus datorita, a trebuit sa fac schimb cu un coleg. Tin minte si acum. Numele lui este Mircea Stefanescu si statea in cartier cu mine, in Tei. Avionul cu pricina s-a lovit de o constuctie de pe Aeroportul Mihail Kogalniceanu de la Constanta, un hangar ceva, iar multi dintre pasageri, printre care si colegul meu, au murit. S-a musamalizat cazul, ziarele nu prea au scris nimic!”.
Despre accidentul care vorbeste Mircea Barbu exista foarte putine informatii in presa noastra. Totusi, in 2010, Beniamin Popescu, fost comandat al aeroportului “Mihail Kogalniceanu” intre anii 1967-1977, povestea pentru EVZ: “Cu 3 km inainte de pragul pistei, avionul a atins o cladire militara. Fuzelajul s-a rupt in trei, iar pasagerii din tronsonul de mijloc au fost asfixiati de gazul astfel produs”.
Practic, acesta a fost cel mai grav accident produs vreodata pe aeroportul din Constanta, iar din cei 27 de oameni, doar noua au supravietuit.
Povestea buteliilor furate din tren
In activitatea de spionaj a lui Mircea Barbu au intrat si transportul feroviar. In 1970, colonelul a avut parte de o ancheta foarte interesanta intr-un sat din judetul Buzau. S-a semnalat o eventuala incercare de deraiere a trenului international Moscova- Kiev- Bucuresti- Sofia. Se gasise un sabot sudat pe linie, langa Bobocu, in Buzau, pe sensul de mers spre Moldova.
Ambasada sovietica a cerut o ancheta de urgenta si au fost trimisi mai multi oameni sa vada ce a fost acolo. „Rusii nu au fost multumiti, iar cei de la partid au trimis pentru o noua ancheta. Asa am ajuns eu la Bobocu, acolo unde am stat 18 luni! Cei care au venit primii au confiscat toata aparatele de sudura din satele adiacente. Interesant era ca din trenuri se raportau frecvent furturi de butelii, cate 11 din fiecare garnitura, asa ca am ordonat ca, pentru o perioada mai lunga, in zona sa nu fie aduse butelii. Aveam nevoie de un flagrant. Trenurile urcau intr-o rampa, printr-o liziera, deci era clar ca daca ar fi vrut sa-l deraieze nu ar fi sudat sabotul la deal, il puneau intr-o vale. Dupa o perioada am ajuns la concluzia ca hotii erau mecanicii de locomotiva si apropiatii lor. Trenul oprea in padure si atunci se descarcau buteliile. Sabotul era motivul in fata superiorilor pentru orprirea neprogramata. I-am prins in cele din urma, insa toti erau membri de partid, astfel ca Postelnicu, (n.r. Tudor Postelnicu) m-a tras la raspundere, cum de imi permit eu sa-i acuz pe tovarasii membri de partid. Postelnicu m-a facut incompetent. Pana la urma, in urma unui proces public tinut in sala depoului CFR din Buzau, vinovatii au fost condamnati. Au gasit 650 de butelii lipsa, iar eu m-am ales cu o prima de 1500 de lei si cu porecla de Mircea sabot”.
Povestea rezervoarelor cu benzina fisurate la cutremurul din 77
Curtemurul din 1977 l-a prins pe Mircea Barbu la Buzau, in plina ancheta cu hotii de butelii, insa dupa seism, acesta a fost trimis undeva in zona localitatii Maruntisu. Acolo putea avea loc o tragedie cu efecte uluitoare pentru cei din zona. “Erau mai multe rezervoare care contineau mii de tone de combustibil. Unele ditre ele s-au crapat, iar de pe deal incepuse sa curga benzina spre satele din vale. Era critic, o tigara aprinsa putea produce o calamitate. In mai putin de 24 de ore am descarcat tot in mai doua garnituri de cate 70 de vagoane cisterna. Atunci nu am vorbit cu sotia si cu fiul meu 10 zile, nu am stiut nimic de ei. Putea avea loc o mare nenorocire, cred ca atunci am si albit”, a incheiat Mircea Barbu.
CITESTE SI:
Povestea de Oscar a celebrului Mincea Geamgiul, cel mai cunoscut suporter din fotbalul romanesc
Ion Margarit
This browser does not support the video element.