Levente Dudi, un inginer din Brașov pasionat de mașini vechi, a cumpărat Dacia și a restaurant-o. Acum, automobilul arată impecabil. Povestea mașinii este impresionantă. (CITEȘTE ȘI: CÂȚI BANI AVEA ÎN BUZUNARE NICOLAE CEAUȘESCU ÎN MOMENTUL ÎN CARE A FOST PRINS LA TÂRGOVIȘTE)
Este vorba despre o Dacie Estafette, un model rar întâlnit în perioada comunismului din România. Producția a început în anii 1970 și au fost scoase pe porțile fabricii doar 624 de exemplare. Autoutilitara este singura de acest gen fabricată la uzina de la Mioveni, înainte de 1990. Ea a fost gândită, inițial, ca mașină de transportat marfă, însă cea pe care o deține Levente Dudi este pentru transport persoane.
NU RATA: ACCIDENTUL RUTIER ȚINUT SECRET ÎN CARE A FOST IMPLICATĂ ELENA CEAUȘESCU! A FOST ÎN COMĂ
Levente Dudi a achiziționat mașina în 2011 și a început să o restaureze, iar din mâinle lui a ieșit o bijuterie. „Am căutat ceva vreme. Vreo 3-4 ani am săpat să găsesc una. Am vrut neapărat să am o Dacia mai exotică. Eu aveam deja o Dacia 1100 şi aveam două maşini în vizor, fie Dacia Estafette, fie Dacia 2000. Dacia 2000 mi-a luat-o înainte un coleg de club, el a restaurat deja una şi atunci am rămas cu asta. Asta am cumpărat-o în 2011. Era în Constanţa, a fost oarecum părăsită, iniţial mi-a suflat-o alt coleg de club, după aceea am cumpărat-o de la el”, a declarat Levente Dudi, pentru AGERPRES.
”Maşina era nefuncţională, nu avea frâne, nu avea podele. Avea caroserie şi acte, cel mai important lucru. Pentru ce am cumpărat, un pachet de fiare, a fost o valoare destul de mare”, a mai povestit Levente Dudi.
”Singurul aspect care mi-a fost mai uşor la partea de restaurare a fost motorul, care este un motor de Dacia 1300 şi încă există destui care se pricep. Piese se găsesc. Deja am avut probleme şi la modelul acesta de motor, la piese, dar nu la fel cum am avut cu elemente estetice, stopuri, faruri, bucăţi de tablă, elemente care au fost din fier, tablă. La tapiţerie a fost greu să găsesc meseriaş care să se priceapă”, a mai spus inginerul.
Elena Ceaușescu ar fi interzis acest model de Dacia pe motiv că semăna foarte mult cu Volkswagen Transporter T1. Acea dubiță a anilor 1950-1960 asociată cu mișcarea hippie. Însă Levente consideră că acesta este doar un mit, motivul real, în opinia lui fiind altul.
CITEȘTE AICI: NICOLAE CEAUȘESCU AVEA O FIXAȚIE PENTRU… MAI MULȚI OAMENI VENEAU ZILNIC LA EL ACASĂ CA SĂ OCUPE DE ASTA
“Asta era o legendă urbană, că Elena Ceauşescu ar fi interzis fabricaţia, dar eu cred că argumentul cel mai valabil este că în anii 1970 era criza petrolului, asta era pe benzină, modelul TV mergea deja pe motoare diesel şi atunci cred că asta a fost cea mai plauzibilă explicaţie de ce s-a oprit fabricaţia. Toate aceste maşini au intrat în anii 1970 şi au fost destinate instituţiilor. Nu au intrat la particulari”, crede Levente Dudi.