Polițiștii-pietoni

Publicat: 31/01/2020 | 22:54

Încă din 2017, Direcția de Poliție Locală Giurgiu este prinsă între ciocan și nicovală, într-un scandal care este plimbat din curtea primăriei în cea a conducerii instituției și care a explodat la jumătatea anului trecut. Mai exact, ca urmare a unei hotărâri de consiliu local, 21 de polițiști locali au fost disponibilizați. Dintre aceștia, un număr de 15 foști angajați au contestat în instanță decizia aleșilor locali, judecătorii Tribunalului Giurgiu dând, pe 21 august 2017, câștig de cauză foștilor polițiști locali. CANCAN.RO, SITE-UL NR. 1 DIN ROMÂNIA, are toate detaliile situației inedite.

Iată cum sună, pe scurt, hotărârea instanței: „Anulează în tot Hotărârea nr.34/03.03.2017 emisă de Consiliul Local al Municipiului Giurgiu precum şi efectele pe care aceasta le-a produs. Obligă pâraţii la plata sumei de 600 lei către reclamanţi şi la plata sumei de 50 lei către intervenienţii principali cu titlu de cheltuieli de judecată.”

Problema ajutorului de șomaj

În data de 8 iunie 2018, Curtea de Apel a anulat hotărârea consiliului local şi a dispus repunerea pe posturi a celor 15 poliţişti locali. În plus, aceştia trebuie să-şi primească toate salariile şi majorările de la data restructurării şi până în prezent. (VEZI ȘI: DIALOG ULUITOR ÎN BUCUREȘTI! SCANDAL ÎNTRE UN POLIȚIST DE LA RUTIERĂ ȘI UNUL LOCAL)

Numai că aici apare o nouă problemă: în perioada în care polițiștii locali au rămas fără serviciu, s-au înscris la AJOFM, de unde au primit ajutor de șomaj. După câștigarea procesului cu Primăria, AJOFM s-a îndreptat împotriva polițiștilor locali pentru recuperarea sumelor primite ca ajutor de șomaj, considerând că, din moment ce urmează să primească salariile şi majorările de la data restructurării şi până în prezent, banii primiți ca ajutor de șomaj ar fi fost încasați ilegal, iar sumele cresc de la lună la lună, ca urmare a penalizărilor.

Mașinile Poliției Locale, scoase la mezat

Pentru că Primăria a refuzat să achite integral sumele datorate, câstigate în instanță, foștii angajați ai Poliției Locale s-au trezit că sumele datorate AJOFM sunt mai mari decât cele pe care trebuie să le primească de la Primărie. Din această cauză, încă de anul trecut, din luna iulie, s-a cerut instituirea unui sechestru pe bunurile Poliției Locale, în speță pe mașinile Direcției, lucru care s-a și întâmplat! (NU RATA: ŞEFUL POLIŢIEI LOCALE DIN CALAFAT, FILMAT LA PARIURI SPORTIVE ȘI LA PĂCĂNELE ÎN TIMPUL SERVICIULUI)

Contactat telefonic, la scurt timp de la apariția zvonului în oraș, directorul Direcției Poliției Locale, Lazăr Ciobanu, preciza, încă de la vremea respectivă, că polițiștii nu vor mai putea patrula prin oraș.

„La acest moment, eu sunt în concediu, nu cunosc detalii cu privire la acest eventual sechestru. Așa cum am mai spus-o și cu alte ocazii, nu este vina mea că oamenii aceia au fost disponibilizaţi, nu este nici vina Direcției. Nu am făcut altceva decât să respect o hotărâre de Consiliu Local, așa că cei care au dat hotărârea ar trebui să răspundă. Pe de altă parte, DPL Giurgiu nu are bani, ci primește bani de la Primărie pentru salarii și alte cheltuieli. Personal, consider că executarea trebuia să fie făcută către Consiliul Local, nu la Direcția Poliției Locale.

Nimeni nu m-a întrebat nimic, nici dacă m-aș putea descurca cu mai puțini oameni, nici altceva… Dar văd că se aruncă în ograda mea. Dacă, într-adevăr, s-a instituit acest sechestru, nu vom mai putea patrula pe străzi, nu vom mai putea interveni la solicitările giurgiuvenilor și…asta este! Voi vedea ce este de făcut când voi reveni din concediu!”, a spus directorul DPL Giurgiu, Lazăr Ciobanu. (CITEȘTE ȘI: UN POLIȚIST DIN BUCUREȘTI ȘI-A ”TOCAT” ÎN BĂTAIE AMANTA DIN CAUZA UNOR SMS-URI)

Foștii angajați au insistat să primească banii într-o singură tranșă

Odată cu instituirea respectivului sechestru, toate mașinile care efectuau serviciul pe raza municipiului au fost retrase în curtea instituției, și, câteva luni mai târziu, au fost vândute. Acum, toți polițiștii locali patrulează prin oraș pe jos, singura mașină care a „scăpat” de vânzare fiind o autodubă Mercedes Vito.

Deși legea fiscală prevede ca plata debitelor amintite să fie făcută în termen de cinci ani, după cum urmează: în primul an, 5% din sumă; în anul al doilea, 10% din aceste drepturi; în anii trei și patru, câte 25%, urmând ca în cel de-al cincilea an să fie achitată și diferența de 35%, nu s-a găsit înțelegere la foștii angajați, care au preferat să primească, integral, aceste drepturi bănești, care se ridică la peste 700 de milioane de lei vechi. Culmea este că cei doi executori judecătorești care au emis procesele verbale de sechestru, precum și dispozițiile de vânzare prin licitație a autovehiculelor Poliției Locale sunt tot giurgiuveni!

Polițiștii locali iau Giurgiul la pas

Polițiștii locali din Giurgiu nu au altă variantă decât mersul de jos

Deși, de câteva luni, Direcția Poliției Locale a trecut în directa subordine a primarului municipiului, situația rămâne neschimbată: numărul mașinilor de intervenție ale poliției locale este același: 1, și nu sunt șanse ca acesta să crească…

Acum, municipiul este patrulat, pe jos, în fiecare din cele 12 zone în care a fost împărțit, de câte trei polițiști locali (unul de la Circulație, unul de la Ordine Publică și unul de la Intervenție), ceea ce face ca sesizările primite la Poliția Locală să fie rezolvate, dar cu întârzieri extrem de mari… (VEZI AICI: POLIȚIST PENTRU 20 DE ZILE. ȘI-A DAT DEMISIA DE LA IPJ PRAHOVA ȘI FACE MĂRTURISIRI ȘOCANTE)

Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la pont@cancan.ro sau pe Whatsapp la 0741 CANCAN (226.226)