Dupa ce s-a creat o adevarata isterie pe seama noului Cod Rutier care prevedea amenzi usturatoare pentru soferii care incalca regulile de circulatie, politistii vin sa faca lumina in aceasta speta. Ei spun ca amenzile NU s-au marit.
In realitate, Codul care prevedea acele amenzi uriase era doar un proiect de lege care nu a fost aprobat. Tot ce trebuie sa avem in vedere din 14 februarie este o reglementare a Uniunii Europene. Punctul de amenda s-a marit de la 1 ianuarie, dupa ce a fost majorat salariul minim pe economie.
„Nu s-a schimbat nimic în regimul amenzilor. Singurul lucru care se va schimba este că, începând cu data de 14 februarie, o să intre în vigoare noile reglementări ale Hotărârii de Guvern nr. 11 din 2015, care este o transpunere în legislaţia noastră a unei recomandări europene. Sancţiunile pentru contravenţiile rutiere rămân la fel.
Sigura diferenţă este că punctul de amendă este, de la 1 ianuarie 2015, 97,5 lei, de la 90 anul trecut, iar majorarea a survenit după mărirea salariului minim pe economie. Când creşte salariul minim, se dă o ordonanţă şi toate sancţiunile care sunt raportate la salariul minim pe economie cresc cu acelaşi procent de majorare a salariului minim”, a declarat Cătălin Simion, reprezentant al IGPR, pentru Ziarul Ring.
Scaunele auto pentru copii, obligatorii
Potrivit Hotărârii de Guvern nr. 11, care schimbă Codul rutier, copiii cu o înălţime de până la 135 cm pot fi transportaţi în autovehicule echipate cu sisteme de siguranţă pentru conducător şi pasageri doar dacă sunt fixaţi sau prinşi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii instalat în autovehicul.
Totodată, copiii cu o înălţime de peste 135 cm pot fi transportaţi în autovehicule echipate cu sisteme de siguranţă doar dacă poartă centuri de siguranţă pentru adulţi, reglate astfel încât să nu treacă peste zona gâtului sau feţei, ori dacă sunt fixaţi sau prinşi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii instalat în autovehicul, potrivit Ring.
R.O.