Plătesc mii de euro ca să înveţe să zboare! A pilotat primul avion la 15 ani, iar azi…

De: Cancan
Publicat: 16/11/2017 | 00:00

Zborul i-a fascinat pe oameni din cele mai vechi timpuri şi, pare-se, o face şi astăzi. Senzaţia pe care o oferă înălţimea este pentru mulţi dintre pasionaţii de zbor unică, desăvârşită. Tocmai de aceea, mulţi români aleg să devină piloţi amatori pentru a-şi îndeplini visul de a se avânta în înaltul cerului. Oricât ar putea părea de stranie o astfel de pasiune, mulţi dintre aceşti piloţi de ocazie sunt oameni obişnuiţi, cu vieţi obişnuite. Printre ei se numără manageri, IT-işti şi chiar studenţi. (VEZI AICI: Au lăsat baletul pentru un sport al băieţilor. Am intrat în vestiarul fotbalistelor! ”Nu mi-am imaginat niciodată că…”)

Pilot de la 15 ani

Unul dintre piloţii amatori ai României este şi Marina Cozma, o tânără de 20 de ani din Constanţa. Studentă la Medicină, Marina a luat primele lecţii de zbor pe când era doar o adolescentă de 15 ani. Doi ani mai târziu, la vârsta de 17 ani, ţinea deja în buzunarul de la pieptul costumului de aviator brevetul de pilot. Acum are deja 100 de ore de zbor, iar timpul liber şi-l petrece la manşa unui avion Diamond DA 20, în simplă comandă, pe care-l închiriază de la Şcoala de Pilotaj Tuzla.

Aparatul pe care îl pilotează Marina Cozma are un motor cu o putere de 99 de cai şi poate atinge o altitudine de 4.000 de metri

Aparatul pe care îl pilotează Marina Cozma are un motor cu o putere de 99 de cai şi poate atinge o altitudine de 4.000 de metri. „Mereu mi-a plăcut să zbor. Am fost fascinată de avioane de mică. Părinţii n-au fost iniţial de acord să iau cursuri de pilotaj, dar până la urmă au înţeles această pasiune a mea. Poate fi considerată ciudată, însă e tot ce mi-am dorit să fac”, spune tânăra, pentru CANCAN.RO, SITE-UL NR. 1 DIN ROMÂNIA. Cel mai departe a ajuns cu aeronava şcolii de la Tuzla deasupra Munţilor Măcin, din inima Dobrogei. „A fost o experienţă interesantă, mai ales că în acea zonă este şi casa mea în care am copilărit. A fost emoţionată să văd cum arată de sus” , adaugă Marina. (NU RATA, AICI: Viaţa lor pare desprinsă din filmele de acţiune. Ei sunt „vânătorii” de bombe)

Pe plaja din Costineşti, cu motodeltaplanul

Pentru Ciprian Furtună, zborul este cea mai mare pasiune pe care o are. IT-ist de profesie, bucureşteanul zboară în timpul liber cu un motodeltaplan, pe care şi l-a cumpărat cu banii jos. Vara trecută a ajuns cu acest aparat de zbor tocmai la mare, pe plaja din Costineşti. Experienţa a fost unică, mai ales că n-a mai fost nevoie să petreacă ore bune în trafic din cauza cozilor de maşini care se formează pe Autostrada Soarelui. Ciprian are peste 100 de ore de zbor şi este tare mândru de acest lucru.

Ciprian Furtună, un IT-ist pasionat de zbor

„Febra m-a prins în copilărie, pe vremea când făceam machete de avioane la clubul de aeromodele. Am făcut cursurile de pilotaj, mi-am luat brevetul, iar apoi am investit în acest aparat de zbor. Pot zbura unde vreau eu, fără nicio problemă”, spune Ciprian Furtună. (VEZI ŞI: Azi, e student într-o universitate de renume. Un olimpic ”dă de pământ” cu învăţământul din România. ”M-a dezămăgit faptul că…”)

Piloţii de ieri şi piloţii de astăzi

Cei care vor să-şi îndeplinească visul de a zbura trebuie să ştie că pregătirea este destul de costisitoare şi ca timp, dar şi ca bani. Cursurile durează doi ani, iar costurile lor pot atinge chiar şi valoarea de 45 mii de euro. Fiecare cursant trebuie să acumuleze 750 de ore de pregătire teoretică, alte 60 de ore de antrenament pe simulator şi, de asemenea, peste 160 de ore de zbor cu avionul. Mugurel Toma este profesor la Şcoala de Pilotaj Tuzla, judeţul Constanţa. Cu o experienţă de peste 35 de ani la manşa avioanelor, instructorul recunoaşte faptul că mulţi oameni au pasiunea pentru zbor şi datorită ei se înscriu la cursurile de pilotaj. (CITEŞTE AICI: Un consultant financiar dă ponturi. Îi învaţă pe români cum să facă bani: ”E simplu! Trebuie doar să…”)

Mugurel Toma este profesor la Şcoala de Pilotaj Tuzla

„Da, mulţi dintre cursanţii noştri sunt oameni obişnuiţi. Fac totul din pasiune.  Nu este nicio diferenţă între aceştia şi piloţii profesionişti. Singurul aspect care contează este tehnica cu care se lucrează. În trecut era într-un fel, astăzi este mult mai bună şi mai dezvoltată. Eu îi încurajez pe toţi cei care doresc să zboare să o facă. Experienţa este minunată”, spune profesorul.

Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la pont@cancan.ro sau pe Whatsapp la 0741 CANCAN (226.226)

MĂDĂLIN SOFRONIE