Pepe castiga bani multi dinainte de a deveni celebru: „Filmam la nunti si faceam snitele in Moghioros”
Cine ti-a zis prima oara Pepe?In loc de bebe mic, bebita, mi-a zis frate-miu Pepita, si toata copilaria, chiar si in clasele I-IV, asa ma strigau, Bebita sau Pepita. Cand am devenit mai maricel au inceput cu Pepito, Pepino, Pepe. Nu mai tin minte cine mi-a zis prima oara Pepe, dar niciodata cineva nu mi-a zis Ionut sau Nicusor, asa cum ma cheama.
Cand ai inceput sa faci box?Cred ca aveam cinci-sase ani. Tata a fost campion national la box, frate-miu mai mare, Giani, a practicat si el. Cu baietii din gasca se antrena intr-o boxa de la bloc, utilata cu tot echipamentul. Facusera si un ring de box, in spatele blocului. Pe atunci nu erau decat cluburile importante Steaua, Dinamo, nu existau sali de fitness, asa ca baietii se mai antrenau si prin subsoluri. Si mie imi placea sa stau printre ei. Pe la 8-9 ani am inceput sa fac box la club pana pe la 14 ani. Incepusem sa prind gustul si sa stiu cum stau lucrurile, pana in ziua in care mama a inceput sa planga, ca sa nu-mi sparga cineva nasul, ca ea ma iubeste si ca sunt prea frumos ca sa ma bata lumea si sa devin urat (rade). Zicea: „de ce nu te apuci tu, mamica, de muzica, pentru ca tu canti frumos”. Nu aveam nici un model in muzica si i-am zis: „mama, da’ ca cine sa fiu eu cantaret?” „Mama, da’ ca cine sa fii tu boxer”, mi-a raspuns. Nu erau atunci nici Doroftei, nici Bute. „Trebuie sa faci altceva, nu o sa traiesti bine din box”, zicea. Si m-a convins. La 15 ani, m-am apucat sa fac studii muzicale.
Dar ce cantai asa de frumos?Melodii de cartier, cu chitara, in coltul blocului. Cantam „Pustoaico, tu ai sange de vipera” ori cantece de pe strand. Ca mergeam la strand, adica saream gardul la strand. Aveam trei lei sa platesc biletul, dar imi placea sa sar gardul. Daca se lua portarul de noi, ii spuneam lui frate-miu, aveam smecherii din astea…
Erai un fel de golanas de cartier?Eram un fel de protejat de smecheri, un pusti cu fite, recunosc. Nu cautam neaparat scandal, dar abia asteptam sa se ia cineva de mine. Ma cunosteau toti. Toti prietenii lui frate-miu ma tineau in brate si in carca… Daca-i vedeam stand roata si jucand barbut ma bagam si eu in seama.
Mai stii sa joci barbut?Barbutul nu se uita niciodata! (rade). E foarte simplu. Bani sa ai si joci cu mine (rade). Eu am trecut prin toate… Dar n-am fost niciodata ahtiat dupa jocuri de noroc. Am si-acum prieteni care se strang sa joace poker intre ei pe bani. Eu am evoluat, dar sunt unii care au ramas acolo. Sunt prieteni si joaca pe bani. N-o sa inteleg niciodata chestia asta.
Deci te-ai apucat sa studiezi cu doamna Camelia Dascalescu, cea care l-a descoperit si pe Dan Spataru. Cum ai ajuns la ea? Mama s-a interesat, a vazut ca tot timpul cantam prin casa. Ma imbracam ca Toto Cutugno, aveam un costum si un sal alb, de-al lui frate-miu, si cantam la o crosa de hochei, ziceam ca-i microfon cu stativ. In ’90 mi-a trimis tata prima caseta cu Gipsy Kings, din Germania, ca el fugise din tara prin ’85-’86. Am invatat toate piesele instantaneu. De atunci m-am indragostit de Gipsy Kings. Cand m-am dus la studii, am inceput sa fac canto clasic, sa iau lectii de dictie, vocalize, teorie. Patru ani jumate am studiat.
Inteleg ca stii sa citesti notele.Stiu fiecare nota in parte, dar daca ma pui sa citesc o partitura, ma cam incurc. Pentru ca nu cant dupa note. Dar daca ma chinui, descifrez partitura. Am inceput apoi cu festivalurile de muzica usoara, prin tara, si cantam din repertoriul lui Temisan, Cotabita, Daminescu. De la Gabriel Dorobantu am cantat „Tu esti speranta mea”, pe care, cand am interpretat-o in stilul Gypsy Kings, am ridicat sala. Atunci, am luat locul II. Era debutul meu, la Ploiesti. Aveam vreo 16 ani. La festivaluri, m-am obisnuit cu premiul de popularitate, pentru ca erau numai gagici cele care castigau si numai domni in juriu. Eram trei baieti care se tot intalneau pe la festivaluri: eu, Traistariu si Florin Moldovan, adica Naomi de azi. Am mai ramas doi, eu si Traistariu (rade). In perioada aia mi-am dat seama ca trebuie sa cant ce-mi place mie si nu ceea ce zice juriul, pentru ca fiecare incepuse sa-mi spuna: „canta si tu ceva mai liric, spre exemplu piesa mea”. Cantam piesa, dar nu avea nici un impact la public, nu luam nici un premiu. Cand cantam ce imi placea mie si cum imi placea mie, mai spre latino, spre flamenco, sala reactiona. Prin ’99, compozitorul Eugen Mihaescu mi-a zis ca a cunoscut doi chitaristi foarte buni, care au o trupa, dar nu si solist vocal, si m-a intrebat daca vreau sa cant cu ei. Mi-a facut cunostinta cu Alex si Mitica si atunci am format Latin Expres. Cum am aparut la primul festival, la Amara, am luat locul I, iar la Mamaia, locul II, pentru ca trofeul nu s-a acordat, iar locul I l-a luat, bineinteles, o gagica frumoasa. Un an jumate am cantat cu ei. Am cunoscut succesul, dupa care s-a rupt formula, pentru ca baietii nu voiau sa evoluam. Din punct de vedere muzical, am inceput sa ne contrazicem. Si atat ne-am contrazis pana am zis ca eu imi fac treaba singur. Mi-am creat propriul concept, am largit formula si incet-incet am ajuns la 10 instrumentisti. Important e ca de zece ani nu-mi mai comanda nimeni pe plan muzical, fac ce vreau si cum simt eu si mi-e foarte bine asa.
Cand ai castigat primii bani?Pe la 12 ani, filmam cu o camera de luat vederi pe la nunti, pe la evenimente private. Pana pe la 14-15 ani asta am facut si castigam cat oamenii in toata firea care isi intretineau asa familiile. Mi-a placut sa produc de mic. Prin ’93, multi se duceau in Turcia sa cumpere marfa. Eu nici pasaport n-aveam si, atunci, cu un prieten care avea o masina, luam marfa de la en-gros, de la astia, si o vindeam in targ. Si vindeam sapun Duru, blugi, sahariene. Am avut si taraba pe Lipscani. Pe la 16 ani mi-am cumparat un chiosc fast food in Piata Moghioros. Si vindeam cafea, faceam snitele, gratar, mici. Nu mi-e rusine. Am trecut prin multe munci. Eu eram si bucatar, si ospatar…
Acum esti cu geanta de sport la tine. Te duci la box?Da. Am mers si de doua ori pe zi la antrenamente, in perioada in care aveam foarte multi nervi, adica in decembrie-februarie (n.n. e vorba de perioada divortului). (rade) E un sport care te educa. Am invatat foarte multe din box. Chiar daca unii il considera dur, mie mi se pare un sport foarte inteligent.
Ce reprezinta tigrul pe care ti l-ai tatuat pe umarul stang?Ma reprezinta pe mine. Uite, mai e un tigru mic, in interior, care-l reprezinta pe baiatul meu. Care inca nu e, dar o sa fie. Si suntem doar eu cu el, ca mama n-am pentru el (rade). Tigrul e animalul meu preferat. Tatuajul l-am facut la inceputul lui februarie, la un prieten acasa, si a durat vreo noua ore.
Scandalul cu Oana ti-a afectat cariera?Nu, de ce, in primul rand, artistul este acelasi. Poate chiar mai motivat, in momentul de fata, sa creeze mai mult si mai bine. Dat fiind faptul ca am avut parte si de mai multa publicitate, chiar si cu scandal, am stiut sa-mi prezint si operele artistice, sa cant, sa-mi prezint noul album, sa vin cu proiectul „Vaporul iubirii”, de la Antena 1. Se pare ca daca nu esti implicat intr-un scandal atunci cand lansezi un album, presa nu e interesata de tine si nu esti chemat la emisiuni… Daca n-am avut ce face cu divortul, am incercat sa-mi promovez mai tare materialele, pentru ca eu, in povestea asta, nu am facut altceva decat sa ma apar. Concertele sunt la fel de multe ca si inainte. Brusc, au aparut si camere de luat vederi de la presa locala, aproape la fiecare concert.
La sase luni de la despartire, ce crezi ca a fost Oana pentru tine, iubirea vietii, greseala vietii?A fost o etapa din viata mea. A fost o perioada foarte frumoasa, pacat ca s-a terminat urat. Nu stiu daca iubirea vietii mele e o persoana cu care am stat sapte ani, sau o alta cu care am stat un an si jumatate, sau aceea cu care am fost trei ani de zile, prima iubire de la 15-16 ani, asta sau viitoarea. Toate sunt iubiri. Toate sunt frumoase. Toate s-au terminat. Dar asta a fost cea mai mediatizata.
E gata noul album. Aceste evenimente din viata ta ti-au inspirat vreo piesa?De cand s-a intamplat cu divortul meu, am compus doar trei piese si toate fac referire la viitor. Piesa „E tarziu”, pe care multi au apreciat-o si pe care eu am cantat-o in perioada despartirii, pentru ca asta simteam in momentul ala, a fost facuta acum sase-sapte ani, poate a fost o premonitie legata de ce avea sa se intample in viata mea. Asadar, m-am uitat frumos in CV-ul meu, am vazut ce se potriveste si am aratat publicului, pentru ca lumea asociaza. Daca eu in plin divort cantam ceva de dans, care n-avea nici o legatura cu divortul meu, oamenii n-ar fi fost atenti. Ori oamenii au fost atenti cand au asociat ceea ce simt eu cu ceea ce cant, cu ceea ce exprim, cu ceea ce probabil isi doreau si ei sa vada si sa inteleaga.
Acum s-au linistit lucrurile?Pentru mine s-au linistit dinainte, pentru ca eu stiam exact ce urmeaza, stiam cu cine am stat in casa, stiam ce reactii ar putea avea si am fost pregatit pentru toate variantele. Am propus varianta civilizata, nu s-a mers pe ea pentru ca nu s-a crezut ca eu stiu si am tot. Apoi, cand s-au convins ca am mai mult decat am aratat, s-au mai linistit.
Dupa experienta asta, iti va fi mai greu sa te apropii de o fata?Imi va fi mai usor. Mi-e atat de simplu sa ma apropii de o fata… Sunt atent sa nu-i placa mondenitatea mai mult decat de mine, dar nici nu am o lipsa de incredere.
Ai primit cereri in casatorie, dupa ce te-ai despartit de Oana?Da, dar in clipa in care tu esti in plin divort si primesti cereri in casatorie sau afli ca vrea o fata sa-ti faca un copil, te intrebi cum poate cineva sa-ti faca asemenea propuneri in asemenea momente.
Acum esti cu cineva?Nu sunt implicat in nici o relatie serioasa. Vorbesc cu mai multe fete, i-am spus fiecareia ca mai vorbesc si cu altele, ca sa nu fie discutii. Sunt foarte sincer. Pana acum n-am dormit nicio seara acasa la mine, de cand am facut acea casa. Ma mai duc pe-acolo asa, ca la hotel. Adevarul e ca am avut treaba, am dormit aproape in fiecare seara in alt oras, am avut concerte, si am mai stat la un prieten la curte, unde ma simt bine.