Parada gentilor de firma. La festivalul George Enescu doamnele si-au scos Chanel-urile, Dior-urile si Vuittoanele de mii de euro
O seara obisnuita de marti, la inceput de toamna, s-a transformat intr-o adevarata parada, exact in mijlocul Bucurestiului, la Sala Palatului.
Un recital al pianistei Yuja Wang, o renumita chineza, a strans o gramada de lume buna din Micul Paris.
Pe rand, au sosit multe doamne si domni din generatiile pentru care muzica clasica era o delectare, multi din generatia tanara, dar cu siguranta oameni dintr-o anumita categorie sociala, pentru care o iesire in oras inseamna si o etalare (discreta, ce-i drept) a achizitiilor din dressing-urile ticsite cu haine si accesorii de firma.
Asa se face ca, la o trecere in revista sumara, pe treptele Salii Palatului am putut observa vreo zece genti Chanel, cateva Dior, altele pline de logo-urile de la Vuitton, dar si cele discrete de la Michael Kors.
Chanel-ul este cel mai raspandit printre doamnele din inalta societate care si-l pot permite. Gentuta neagra cu lanturi aurii, la 2.500 de euro, e semn de oarescare buna-stare si e cel mai usor de purtat si asortat, asa ca am vazut-o la numeroase invitate.
Melomanele care nu aleg Chanel aleg Dior, cam la acelasi pret pentru geanta cea mica, si sunt la fel de usor de recunoscut in multime.
Celebru pentru calitatea accesoriilor sale, Michael Kors a ajuns si la Sala Palatului, direct la bratul celor care si-l permit, pentru preturi cuprinse intre 400 si 1.200 de euro.
Mult mai evidente au fost posetele Versace (cam 1.500 de euro) si Vuitton (de la 1.000, pana la 4.000 de euro), dar am remarcat si cateva creatii ale unor designeri aflati in noul val (precum Orla Kiely, care vinde genti de doar 200 de euro).
Desi romancelor le plac accesoriile de calitate, pana la urma nimeni nu controleaza insa si autenticitatea gentilor pe care le poarta. Doar cea care si-a achizitionat-o poate avea procese de constiinta ca poarta un fake.
D.B.