(P) Cupoane promoționale personalizate de Inteligența Artificială – salt în viitorul cumpărăturilor individualizate
Inteligența Artificială este tehnologia care propulsează piața cupoanelor promoționale către un nou nivel. Datorită abilității de a identifica rapid cele mai atractive oferte pentru clienți pe baza preferințelor la cumpărături ale acestora, companiile care folosesc IA pentru a individualiza experiența consumatorilor cu coduri promoționale inteligente vor ieși în evidență. În acest fel, sectorul de retail va păși în viitor încă de pe acum.
Impactul utilizării Inteligenței Artificiale asupra ofertelor promoționale
Consumatorii moderni își doresc să fie în centrul atenției comercianților, care să le ofere promoțîi pe măsura așteptărilor. Chiar și datele statistice susțin această afirmație: coform Salesforce, 62% dintre clienți își doresc promoții indidvidualizate și reduceri orientate către nevoile lor, așteptându-se ca brandurile să le personalizeze ofertele în funcție de alegerile anterioare.
Pentru ca acest lucru să fie posibil este nevoie de Inteligența Artificială, care se dovedește indispensabilă în acest sens. Capacitatea enormă de analiză a datelor consumatorilor îi permite IA să asocieze instant și corect preferințele individuale ale clienților cu cele mai bune coduri promoționale. Rezultatul va fi unul câștigător, atât pentru companii, cât și pentru cumpărători.
Eficacitatea personalizării ofertelor folosind Inteligența Artificială este deja dovedită. Datele analizate de către Epsilon indică faptul că 80% dintre consumatori pot fi convinși mult mai rapid să cumpere dacă primesc o ofertă personalizată. De asemenea, cercetările companiei Accenture au dezvăluit faptul că 91% dintre clienți au o predispoziție clară către acele branduri care vin cu oferte și recomandări relevante pentru interesele lor.
Centrul segmentului de marketing de retail rezidă astăzi în personalizarea serviciilor și ofertelor. Folosirea Inteligenței Artificiale înseamnă un câștig pentru companii, care pot studia comportamentul consumatorului, preferințele acestuia și tiparele de cumpărături. În baza rezultatelor obținute, compania poate crea și transmite clientului promoții concepute pentru a-i răsplăti loialitatea și angajamentul față de brand.
Deja marile branduri din industria de retail, precum Sephore, Amazon, Starbucks sau Nike au implementat Inteligența Artificială în programele lor de personalizare a ofertelor, lansând promoții prin intermediul unui serviciu de cupoane. De exemplu, Amazon folosește algoritmii IA pentru a crea promoții care sunt meticulos personalizate și care se bazează pe studierea unui volum amplu de date ale consumatorului. Amazon a înțeles că modul în care își face un client cumpărăturile este unic, așa că promoțiile sunt unidirectionate către acesta, crescând în acest fel rata de conversie, dar și satisfacția clientului.
Brandul de retail online și-a testat sistemul de coduri promoționale personalizate pentru produse cu ocazia evenimentului Prime Day. S-a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 30% față de anul precedent doar pentru că s-a consultat istoricul de navigare și de cumpărături al consumatorului, iar IA a pregătit ofertele în concordanță cu aceste informații.
Hiper-personalizarea și zorii unui nou mod de a face cumpărături
Inteligența Artificială depășește așteptările companiilor și consumatorilor în ceea ce privește generarea de coduri promo personalizate. Se poate vorbi despre hiper-personalizare, pe măsură ce IA evoluează, trecându-se de la individualizarea simplă, bazată pe nume, gen și data de naștere la crearea unor experiențe individualizate la maxim pentru consumatori. Aceste experiențe se bazează pe preferințele acestora, pe comportamente și pe emoții.
Clienții își doresc experiențe unice la cumpărături, iar hiper-personalizarea le promite acest lucru. La rândul lor, companiile care utilizează strategiile promoționale pe bază de Inteligență Artificială vor înregistra progrese evidente în această industrie. Viitorul industriei de retail este legată de tot ceea ce înseamnă hiper-personalizarea ofertelor în timp real, inclusiv adaptarea prețurilor la așteptările clienților. În acest fel, brandurile își vor concentra în mod real atenția asupra consumatorului, mai mult ca niciodată.
Industria de retail se pregătește de o mare transformare pe măsură ce Inteligența Artificială capătă o pondere din ce în ce mai importantă în acest sector. Drept urmare, hiper-personalizare codurilor promoționale și personalizarea ofertelor nu este ceva trecător, ci va reprezenta modul în care brandurile se vor conecta cu audiența. Și, cum era digitală le oferă posibilități nelimitate, cu siguranță că viitorul cumpărăturilor va fi unul luminos atât pentru branduri, cât și pentru consumatori.