(P) Cele mai utile servicii online oferite de primăriile din România
În România, digitalizarea în rândul instituțiilor publice este un proces în continuă dezvoltare, ce s-a impus și mai mult odată cu apariția condițiilor de pandemie. Chiar dacă nu suntem încă la nivelul celorlalte țări europene, totuși serviciile publice sunt disponibile în mediul online prin intermediul mai multor platforme, aplicații și soluții software. Iată câteva dintre cele mai utile și utilizate servicii online.
- Sugestii și reclamații legate de serviciile primăriei
Primăriile se pot folosi de portaluri web cu un design plăcut și o grafică atractivă prin care să prezinte localitatea la cele mai înalte standarde. Este o modalitate practică de a prezenta probleme de interes public, diverse informații, hotărâri ale consiliului local, declarații de avere, dispoziții ale primarului și multe altele. Pe de altă parte, cetățenii pot comunica mult mai ușor cu instituția, având la dispoziție o secțiune de sugestii și reclamații. Aici portalul web funcționează ca o interfață cu administrația locală, aceasta din urmă putând să răspundă la mesajele vizitatorilor într-un mod foarte simplu.
2. Solicitare de parcare pentru locuința de reședință
Există câteva primării în România, de exemplu, Primăria Sectorului 6 din București, care oferă cetățenilor o platformă online dedicată dobândirii unui loc de parcare în cadrul parcărilor de reședință. Se poate obține foarte ușor, cu doar câteva click-uri. Se încarcă anumite documente precum: copie după buletin, certificat de înmatriculare sau contract de comodat, se trimite solicitarea, iar platforma arată ce locuri sunt disponibile. Este un serviciu util ce-i scutește pe oameni de cozile de la ghișeu.
3. Plata online a taxelor, impozitelor și amenzilor
Ghișeul.ro este poate cel mai cunoscut portal prin intermediul căruia contribuabilii își pot plăti datoriile la stat. Doar cu introducerea CNP-ului și a numărului de card bancar, fiecare persoană poate să vadă ce obligații de plată are și apoi, prin introducerea unei adrese de email, i se va trimite o fișă fiscală ce cuprinde atât impozitele locale, cât și cele naționale.
4. Cerere online pentru programarea cununiei civile
Clujul este cel mai avansat oraș în domeniul serviciilor online. Platforma primăriei este foarte ușor de folosit și de accesat. Există formulare online, cereri pentru parcări și de asemenea, plata pentru parcări, cereri pentru acte de identitate, plăți online și chiar programări online la serviciul de stare civilă. Primăria mai are pe site-ul ei și o secțiune de sugestii și reclamații pe care orășenii le pot depune online.
5. Serviciul online de ghișeu unic
Orașul Oradea vine cu un serviciu ce se numește Ghișeul online. El centralizează mai multe servicii ce pot fi furnizate de către administrație. Astfel de servicii sunt: plăți de taxe și impozite, crearea de abonamente pentru parcare, depunearea și umărirea stadiului petițiilor, depunere declarațiilor fiscale, obținerea de certificate și caziere fiscale și dosare fiscale personale. Primăria a integrat toate aceste servicii pe platformă, într-un ghișeu unic, ceea ce le ușurează foarte mult munca tuturor contribuabililor în interacțiunea cu administrația din Oradea.
6. Aplicația Termoalert
Primăria Municipiului București are o aplicație numită Termoalert ce îi ajută pe locuitorii Capitalei să afle în timp util când Termoenergetica face lucrări pe o anumită zonă, putând astfel să afle când nu dispun de apă caldă sau căldură.
Acestea sunt doar câteva exemple de servicii publice online disponibile în România, dar depinde foarte mult și de deschiderea primarului și a adiministrației locale de a implementa aceste servicii și de a dori să ofere comunității o viață mai bună.
Sursa foto: pexels.com