Oprescu vrea sa rezolve, in noul mandat, problema locurilor de parcare din Capitala
„Asa cum am promis saptamana trecuta, cand am lansat Platforma program pentru dezvoltarea Bucurestiului, vin din nou in fata dumnavostra pentru a detalia cateva dintre programele pe care doresc sa le initiez in al doilea mandat. Este pentru prima data in istoria post-revolutionara a Bucurestiului cand un primar sau un candidat pentru aceasta functie vine cu o astfel de strategie unitara, pe care isi fundamenteaza deciziile si actiunile. Am reusit sa lansam o Platforma program ce poate ghida dezvoltarea Bucurestiului nu pentru un mandat, ci pentru cel putin doua decenii”, ne-a declarat primarul general Sorin Oprescu.
Una dintre problemele stringente ale Capitalei sunt locurile de parcare, iar pentru aceasta edilul sef a spus ca are in lucru mai multe proiecte care sunt in curs de finalizare si altele noi care vor demara in urmatorul mandat de primar general.
„Cu totii stim ca Bucurestiul are o problema cu locurile de parcare. Acest lucru creeaza disconfort atat pentru soferi, cat si pentru pietoni. De aceea, am acordat o atentie deosebita acestui subiect. Am conceput primul sistem public de parcari moderne din Capitala, am creat proiecte, am gasit si formula de finantare, parteneriat public-privat, si ne-am apucat de treaba. Am avansat enorm fata de acum patru ani, iar astazi avem in diverse stadii de planificare si executie mai multe parcaje, care se nasc in acest moment in oras. Si o spun, fara falsa modestie ca, daca am ajuns aici, este pentru ca am avut puterea si incapatanarea pentru ca aceste proiecte sa devina realitate”, a explicat edilul sef.
De altfel, edilul sef a vorbit si despre continuarea reabilitarii Centrului Istoric, reabilitarea cheiului Dambovitei si despre reabilitarea termica a blocurilor.
„Centrul orasului este locul in care fiecare bucurestean trebuie sa se simta bine, spatiul in care fiecare sa se simta cu adevarat european. Pentru aceasta, avem in vedere un amplu program de reabilitare si revitalizare a centrului orasului. Actiunile viitoare principale ale Municipalitatii se vor indrepta spre: implementarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana a centrului Bucurestiului – subprogramul PIDU, care este un ansamblu compus dintr-o multitudine de proiecte coerente, care vizeaza dezvoltarea armonioasa si durabila a acestei zone”, a mai spus el.
Primarul a vorbit si despre recuperarea si constituirea unei identitati urbane pentru centrul Bucurestiului, regenerarea cartierelor traditionale degradate, reabilitarea intregii structuri stradale in zona B a Centrului Istoric, de la Biserica Sfantul Gheorghe, Calea Mosilor, Hristo Botev, precum si recuperarea atractivitatii Dambovitei ca rau in centrul Bucurestiului, prin reconfigurarea Cheiului Dambovitei intre Piata Unirii si Izvor prin conturarea unui spatiu de promenada de-a lungul acestuia. Primarul Oprescu a mai explicat ca va sustine proiectele si programele care vizeaza reabilitarea termica a cladirilor si utilizarea de energie regenerabila. „Nu este o poveste chestiunea cu energia (nr. energia regenerabila) si vreau sa mergem pana acolo incat sa avem pe blocurile acestea, daca se poate pe toate, pe toate o sa facem, o independenta in ceea ce priveste apa calda. Cu celule solare, cu tot ceea ce incercam noi sa ne ducem catre domeniul energiei regenerabile. Peste cateva sapamani se scumpeste energia electrica, asta inseamna un efort in plus pentru fiecare buzunar”, ne-a mai spus primarul general.
Parcarile in Capitala
1. Parcaj subteran Piata Universitatii: 420 locuri, finalizare – semestrul II 20122. Parcare supraterana in imediata vecinatate a Stadionului National: 1.300 locuri, finalizare – semestrul II 20123. Parcaj subteran Piata Walter Maracineanu: 242 locuri, finalizare – semestrul I 20154. Parcaj subteran Piata Alba Iulia: 1.200 locuri, finalizare – semestrul I 20155. Parcaj subteran Piata Dorobanti: 254 locuri, finalizare – semestrul I 20146. Parcaj subteran Piata Edgar Quinet: 380 locuri, finalizare – semestrul II 20137. Parcaj subteran Gara de Nord: 1.487 locuri, finalizare – semestrul I 20168. Parcaj subteran Piata Charles de Gaulle: 603 locuri, finalizare – semestrul II 20149. Parcaj suprateran strada Pictor Nicolae Tonitza: 317 locuri, finalizare – semestrul I 201510. Parcajul suprateran Coltea: 420 locuri, finalizare – semestrul II 201511. Parcajul subteran din zona Bibliotecii Nationale – Bdul. Unirii, cunoscuta ca zona Esplanada: circa 3.000 locuri, finalizare – semestrul I 2016
12. Parcaje sub/supraterane rezidentiale. Acestea vor fi structurate pe trei tipuri: de 130 de locuri, 300 de locuri si 500 de locuri. „Vorbesc in cunostiinta de cauza, din aproape 160 de locuri de portiuni de teren ramase libere intre blocuri, am reusit sa identificam un numar de aproape 70 de locuri care din punct de vedere juridic terenul este al Municipalitatii si nu exista nici un fel de notificari pe Legea 10”, a explicat primarul general.
13. Parcaje subterane in galeriile metroului: circa 550 locuri, finalizare – semestrul I 2013. Este vorba de un spatiul generos la Piata Victoriei, care merge pe dedesubt, pe deasupra metroului, care este conservat foarte bine si care necesita practic doar amenajarea intrarii si iesirii din aceasta parcare14. Parcari de tip park & ride.
Primele locatii:zona Aerogarii: 200 locuri, finalizare – semestrul I 2013zona Iancului – Pantelimon: 250 locuri, finalizare – semestrul I 2014zona Liviu Rebreanu: 220 locuri, finalizare – semestrul I 2014zona IMGB: 220-250 locuri, finalizare – semestrul II 2013 pe pamantzona Militari: 250 locuri, finalizare – semestrul I 2015