Scandalul corvetelor este departe de a se fi încheiat. Operațiunea este suspendată – pe procedură – și blocată juridic de MApN, însă jocurile oculte se desfășoară în continuare. Este vorba despre interese uriașe, atât în plan intern, cât și internațional, iar ecuația geostrategică – NATO și Rusia – nu trebuie trecută cu vederea.
Surprinzător, Ministrul Apărării – Gabriel Leş – a dat de înțeles că Naval Group, in asociere cu Santierul Naval Constanta (SNC) – controlat de controversatul Gheorghe Bosinceanu – ar fi câștigat licitația privind achiziționarea celor patru corvete. Într-un interviu acordat Defense România, Leș a vorbit despre decizia ce urmează să fie luată de către procurorii militari în ceea ce privește deschiderea unui dosar penal în acest caz.
„A fost o procedură care s-a derulat anul trecut. S-a finalizat, dar cu câteva aspecte pe care aș vrea să le precizez, de exemplu o sesizare a secretatului de stat de la Departamentul pentru Armamente, pentru anumite chestiuni cu iz penal, cu o contestare în contencios administrativ a HG care reglementa întreaga procedură, motiv pentru care nu am reuşit să luăm o decizie până acum pe aceste corvete, pentru că-ți puneai întrebarea logic: dacă apare ceva penal și, doi, dacă o instanță de judecată vine și-ți anulează Hotărârea de Guvern care reglementează tocmai procedura în sine.”
Ministrul Apărării speră ca licitația să fie doar „suspendată”, chiar dacă procurorul militar poate ține dosarul corvetelor chiar și trei ani. „În funcție de decizia care se va lua la Departamentul pentru Armament, să vină cu o propunere de decizie cât mai repede”, informează ziuanews.ro.
Dosar de omor deosebit de grav cu conexiuni la Naval Group
Asupra lui Naval Group (una din firmele participante la licitatia din Romania, alaturi de Damen Schelde Naval Shipbuilding BV și Fincantieri SpA) planeaza suspicinea de coruptie. Mai precis, „distribuirea” unor „comisioane” catre conducerea de stat a Malayesiei intr-o afacere legata de doua submarine Scorpene. (…) Ancheta a ajuns sa fie una internationala dupa ce un ziarist de la Liberation (Franta) a facut acuzatii de omor deosebit de grav, cu conexiuni solide la Naval Group, devoalând acte de mare coruptie. Tot jurnalistul care a descifrat acest puzzle a chestionat si cazul unuia dintre avocatii Naval Group din acest dosar – care s-a sinucis in conditii suspecte – ajungand la concluzia ca ar putea fi vorba (…) despre un al doilea omor in acest dosar international.
Acuzații grave: Liviu Dragnea truchează licitația pentru olandezi
La sfârşitul anului trecut, Liviu Dragnea a acuzat că în presa din Franţa au apărut articole referitoare la România al căror scop ar fi acela de a „pune presiune pe Ministerul Apărării” pentru ca acesta să aloce unei companii franceze contractul pentru construirea corvetelor. Tot atunci, Traian Băsescu – amicul de matrapazlacuri al clanului Bosinceanu – l-a acuzat pe Dragnea ca trucheaza licitatia pentru interesele olandezilor, cand, de fapt, afacerea ar trebui sa fie data francezilor.
Între timp, Naval Group – care se recomanda cu o reclama exagerata ca fiind lider european în construcția de nave militare – și Șantierul Naval Constanța anunțau ca s-au asociat și că propun corvetele din clasa Gowind 2500 pentru dotarea Forţelor Navale Române. Naval Group este din punct de vedere politic in interesele lui Gheorghe Bosinceanu, un apropiat al lui Traian Băsescu si al camarillei acestuia.
Băsescu, colac de salvare pentru Gheorghe Bosinceanu
Traian Băsescu a făcut acuzații de o gravitate extremă referitoare la licitația pentru cele patru corvete pe care România vrea să le cumpere. A spus că Liviu Dragnea vrea să trucheze licitația pentru a fi câștigată de o firmă olandeză. Basescu a spus că modernizarea putea fi atribuită direct unei firme franceze, care este asociată cu Șantierul Naval Constanța, a prietenului Bosinceanu. Contractul este o mană cerească pentru orice șantier l-ar câștiga, pe o piață dificilă. Iată ce scria în raportul anual al SNC din 2017:
„Contextul actual al pieţei de construcţii nave este deosebit de dificil, în condiţiile în care în activitatea de shipping aproape toate segmentele de piaţă se confruntă cu reduceri semnificative ale volumelor de marfă transportate, precum şi cu o scădere accentuată a navlurilor. În acest sens, societatea nu a luat în calcul semnarea unor contracte de nave noi decât în situaţia în care se identifică proiecte care să garanteze realizarea unui profit.” Cu alte cuvinte, fara acest contract, pe Bosinceanu il paste falimentul! Citește mai mult pe ziuanews.ro