O profesoară din Caracal, judeţul Olt, a câştigat selecţia naţională „Creatori de Educaţie”. Proiectul acesteia a fost inspirat din sistemul de învăţământ online pe care l-a adoptat atunci când şcolile au fost închise din cauza pandemiei de COVID-19. Profesoara a câştigat, de-a lungul anilor, multe proiecte, dar a adus şi bani în şcoală. În urma realizărilor sale, s-au făcut investiţii în clase, toate fiind dotate cu laptopuri şi proiectoare.
Proiectul s-a numit „Clasa virtuală de fizică” şi a fost depus încă din iunie în cadrul concursului „Creatori de Educaţie”. Acest proiect a fost creat pentru a oferi un spațiu de învățare online pentru studiul fizicii elevilor de gimnaziu, în perioada închiderii școlilor.
Profesoara Cristina Nicolăiță recunoaşte că pandemia a avut un rol determinant în realizarea proiectului. (CITEȘTE ȘI: OLIMPICA LA ENGLEZĂ FACE VOLUNTARIAT. E PROFESOARĂ LA 16 ANI PENTRU COPIII DINTR-UN SAT DIN TELEORMAN)
„Foarte mare pentru că, de obicei, proiectele pe care noi le desfăşurăm erau în prelungirea şcolii, extracuriculare, şi, din acest motiv, am avut nevoie de un proiect care să se concretizeze pe predarea acestor metode.
– Cât de uşoară sau grea este predarea online?
– Este şi greu şi uşor, elevii sunt diferiți, reacţionează diferit”, a spus profesoara.
„Suspendarea școlilor din cauza COVID-19 ne-a arătat că tehnologia era singurul mijloc prin care puteam ajunge la elevii noștri. Prin urmare, a trebuit să reconsiderăm când, unde și cum se întâmplă învățarea și să ne adaptăm abordarea metodologică. Pentru a veni în sprijinul elevilor, continuând învățarea, imediat după închiderea școlilor am inițiat proiectul eTwinning «Clasa virtuală de fizică», proiect aprobat de Centrul Național eTwinning România din 16 martie 2020.
Prin funcționalitățile sale deosebite, platforma eTwinning ne permite să împărtășim resurse, să comunicăm și să colaborăm într-un mediu sigur. (VEZI AICI: Se întâmplă într-un laborator din Slatina. Maternitatea de roboţi)
Fiind de ani buni ambasador eTwinning și Scientix, Expert Microsoft și formator în cadrul programului «Fizica Altfel», într-o permanentă legătură cu aceste comunități profesionale, mi-am dat seama că era momentul să vin în ajutorul colegilor mei, era momentul colaborării și sprijinului reciproc și atunci mi-a venit ideea de a crea colecția de resurse «Fizica de acasă». Aceasta a fost pusă la dispoziția colegilor profesori de fizică din România, dar și din Republica Moldova, fiind prezentată în mai multe ocazii pe social media, în grupuri ale profesorilor, în diferite articole sau conferințe”, a mai spus profesoara de fizică Cristina Nicolăiţă.
Profesoara de fizică nu este la prima performanţă. „Pe doamna Nicolăiţă o cunoaştem de mult, e o profesoară performantă pentru că nu numai acum a lucrat, a lucrat şi cu Bruxelles-ul, a fost colaborator pe proiectele STEAM (iniţialele expresiei din limba engleză – Science, Tehnology, Engineering, Arts and Mathematics, n.r.)”, a spus Cornelia Prună, director Şcoala Gheorghe Magheru.
Elevii o iubesc şi recunosc că şcoala online nu a fost tocmai plăcută pentru ei pentru că nu au mai văzut-o pe doamna profesoară de câteva luni şi le-a lipsit căldura ei şi sfaturile pe care le dădea zilnic.
„- Este un profesor foarte bun, de la care învăţăm lucruri bune şi în timpul pandemiei şi în anii trecuţi.
– Cum a fost cu sistemul online?
– A fost dificil, dar cred că ne-am descurcat”, spune o elevă. (CITEȘTE ȘI: ELEVUL-MINUNE DE LA VASLUI S-A CALIFICAT LA… 4 OLIMPIADE NAȚIONALE!)
În cadrul competiţiei „Creatori de Educație”, au contat originalitatea și creativitatea. Au fost acordate 20 de premii celor mai bune proiecte realizate, offline și online, în condiții speciale, în contextul pandemiei.
Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la [email protected], să ne sune la 0741 CANCAN (226.226) sau să ne scrie direct pe WhatsApp.