O nouă metodă de înşelăciune face victime printre şoferii de taxi. Cum a rămas un tânăr de 25 de ani fără 6.000 de lei

Publicat: 15/09/2024 | 18:03
Noua metodă de înșelătorie printre șoferi. Sursă foto: Arhivă Cancan

Șoferul unei firme de ridesharing din Suceava a fost victima unei noi metode de înșelătorie. Această metodă îi vizează pe șoferii de taxi, cei de la companii specializate de ridesharing, dar și pe livratorii de alimente. La scurt timp după ce șoferii primesc comenzile, clienții falși pretind că sunt bolnavi sau au copii în îngrijire și îi contactează pe aceștia pentru a-i ruga să le încarce cartelele SIM sau să le depună diverse sume la bancomat, promițându-le că le vor oferi banii înapoi, ba chiar și un comision. Ulterior, clienții falși nu mai răspund la telefon. 

Chiar în această săptămână, șoferul unei firme de ridesharing din Suceava a fost victima acestei metode de înșelătorie, fiind deposedat de 6000 de lei, conform News.ro 

O nouă metodă de înșelătorie care îi vizează pe șoferi 

Șoferii realizează înșelătoria la care au fost expuși abia în momentul în care clienții falși nu mai răspund la telefon și le blochează apelurile. Un caz de acest gen a fost semnalat în Suceava, acolo unde un tânăr în vârstă de 25 de ani, șoferul unei firme de ridesharing, a fost înșelat cu suma de aproximativ 6000 de lei, după ce a luat o comandă. 

”În ultima perioadă, tot mai mulţi şoferi de taxi, autovehicule tip ridesharing sau livratori de comenzi de la diverse firme sau restaurante au căzut pradă unor persoane care le-au determinat să le facă aşa-zise mici comisioane invocând lipsa timpului, faptul că sunt bolnave sau au în întreţinere minori şi nu pot părăsi locuinţa. Părţile vătămate au fost convinse ca înainte de livrarea produselor alimentare comandate sau înainte de a se prezenta la locaţia de pornire a cursei tip taxi, să treacă pe la diverse bancomate sau automate de plăţi şi să depună diverse sume de bani, să achite produse sau să încarce cu credit cartele SIM , cu promisiunea returnării sumelor la momentul livrării alimentelor sau al iniţierii cursei de taxi”, au transmis oficialii Poliţiei Judeţene Suceava.

CITEȘTE ȘI: Notar escroc în Bihor. A încercat să obțină o avere în valoare de 1.8 milioane de lei

În acest moment se fac cercetări pentru identificarea persoanei care l-a înșelat pe tânăr. Un dosar penal pentru infracțiunea de înșelăciune a fost deschis. 

”Cu ocazia cercetărilor efectuate s-a stabilit faptul că bărbatul îşi desfăşoară activitatea în calitate de conducător auto la o firmă de ridesharing, iar la data de 13.09.2024, acesta se afla în timpul serviciului pe raza municipiului Suceava, atunci când a primit o comandă prin intermediul aplicaţiei atribuită unui număr de telefon. Ca urmare a acceptării acesteia, a fost apelat telefonic de către un bărbat necunoscut ce i-a solicitat să se deplaseze la cel mai apropiat magazin pentru a depune şi anumite sume de bani, furnizând o adresă de email. În continuare, persoana vătămată a dat curs solicitării şi a depus la mai multe aparate de tip self-pay suma totală de 6000 lei. Întrucât nu mai avea bani, tânărul de 25 ani i-a comunicat clientului cu care se afla în convorbire telefonică acest aspect, iar bărbatul necunoscut a întrerupt orice legătură. Întrucât a realizat că a fost înşelat, persoana vătămată a decis să sesizeze organelor de poliţie cele întâmplate”, precizează Poliţia.

NU RATA: Noua înşelătorie care îi vizează pe bătrâni. Cum au fost escrocaţi de „rude” care au nevoie de bani

 

 

This browser does not support the video element.