Înșelătoriile devin tot mai sofisticate, vizând pensionarii sub pretextul Casei Naționale de Pensii. Autoritățile sunt în alertă maximă și le recomandă cetățenilor să fie extrem de vigilenți, notează capital.ro.
O femeie a raportat pe o rețea de socializare că a primit un mesaj fals de la cineva pretinzând că reprezintă Casa Națională de Pensii. Mesajul solicita deschiderea unui cont bancar și furnizarea detaliilor acestuia pentru a primi sumele restante din recalculare. Alte persoane au întâmpinat situații similare.
Casa de Pensii nu solicită informații personale prin mesaje pe rețele sociale sau SMS-uri. Reprezentanții instituției au confirmat că aceste mesaje nu sunt autentice și le recomandă pensionarilor să fie prudenți. Autoritățile sunt în alertă și cer tuturor să fie extrem de vigilenți.
Citește și: Moartea cumplită a unui bărbat dintr-un azil al groazei din Argeș. Medicii, șocați de ce i-au găsit în răni
Atacatorii trimit SMS-uri care solicită informații personale și detalii de card sub pretextul livrării unui colet, colectând date sensibile prin accesarea unui link.
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a explicat că infractorii cibernetici utilizează SMS-uri cu link-uri scurtate, cerând victimelor să completeze informațiile necesare pentru livrarea unui colet.
”Accesarea link-ului redirecționează victima către un site ce seamănă foarte mult cu cel oficial al Companiei Naționale Poșta Română S.A., pentru a genera încredere și a induce în eroare”, a transmis DNSC.
Conform DNSC, accesând link-ul primit, vi se vor solicita completarea unor formulare multiple:
Dacă primiți astfel de mesaje, nu urmați instrucțiunile și raportați-le imediat Direcției Generale Operațiuni Tehnice, la adresa [email protected] sau la numărul de urgență 1911.
Directoratul oferă următoarele sfaturi utile:
Citește și: Majorare de 40% la pensie. Ce români se pot bucura de 2.000 lei în plus, lunar