O elevă de 17 ania luat nota 1 la Simulare la Bacalaureat 2019, din cauză a ceea ce a scris pe foaia de examen. Tânăra a participat la protestul #foaia goală și a scris, în locul rezolvării subiectelor de examen, șase pagini de analiză a sistemului de învățământ.
Imaginile au fost distribuite pe Facebook chiar de mama ei. ”O lecție de viață pe care am învățat-o de la fiica mea de 17 ani… Mi-aș dori să ajungă și la cei cărora le este adresată de fapt”, a scris Angi Varga, înainte de a posta fotografii cu foile de examen, potrivit site-ului educatieprivata.ro.
Iată câteva fragmente din ce a scris eleva: „Stimați profesori, probabil ați înțeles deja că aceasta nu este o lucrare ca toate celelalte și că am ales să mă alătur protestului Consiliului Național al Elevilor, în loc să rezolv subiectul”
„De ce vrem să schimbăm sistemul de învățământ și am ales să protestăm astfel? Deoarece educația de azi îl formează pe omul de mâine, om pe care noi îl numim viitorul țării. Cât despre forma de protest, exact așa cum părinții noștri ies în stradă pentru abrogarea ordonanțelor de urgență, exact așa și noi am căutat o modalitate de a ne face auziți, pentru că știm că acum argumentul oamenilor mari este că suntem minori și că nu putem decide singuri, dar peste câteva luni sau un an, când terminăm clasa a XII-a, se presupune că suntem și noi adulți și putem lua decizii și fără ajutorul lor”.
”Rezolvând un subiect de bacalaureat, am citit un text despre libertatea presei la subiectul IB și aveam ca cerință să scriu un text argumentativ în legătură cu importanța acestui subiect în ziua de azi. Textul pe care l-am citit era preluat dintr-o revistă, iar acel articol avea titlul
”Ar fi cazul să nu mai putem spune că
„Ei bine, eu am decis. Am decis că nu mai vreau să se facă modificări în timpul anului școlar și să mă afecteze, am decis că vreau ca școala să îmi dezvolte mai mult decât competitivitatea, am decis să protestez pentru că fiecare om contează și am decis că țara asta poate avea un viitor mai bun dacă luptăm pentru asta”.
Pe una dintre filele lucrării, profesorul care a citit textul elevei a simțit nevoia să menționeze cu roșu: ”? am citit”. Pe ultima foaie de examen, apare o altă observație, scrisă tot cu roșu: ”foarte bine argumentat și concis”. Nota primită de elevă pentru această ”lucrare” a fost 1.