Atunci când se vorbește despre CFR nu prea mulți români au cuvinte de laudă. Cursele cu trenul au devenit un adevărat calvar, iar întârzierile lungi și mizeria din vagoane sunt deja o obișnuință pentru călători. Însă, se poate și mai rău, iar asta au simțit-o pe pielea lor pasagerii unui tren Eurostar, ce se îndrepta către Bruxelles. Aceștia au fost ținuți opt ore în întuneric, fără apa, mâncare, căldură sau toalete funcționale. Cum s-a ajuns aici?
O cursă cu destinația Bruxelles a devenit un coșmar pentru pasagerii Eurostar, blocați la bordul trenului în Folkestone. Povestea de groază a început cu o defecțiune tehnică și a continuat pe parcursul a opt ore. Călătorii au trecut prin momente grele și s-au revoltat. Compania feroviară a fost aspru criticată, iar reclamațiile au curs pe bandă rulantă.
Coșmarul celor din trenul ce se îndrepta către Bruxelles a început când un cablu electric s-a rupt și a căzut peste unul dintre vagoanele trenului, care tocmai se pregătea să intre în tunelul Canalului Mânecii. Pasagerii au povestit că au tras o sperietură pe cinste atunci când incidentul a avut loc. După ce cablul s-a rupt a urmat o ploaie de scântei și bubuituri puternice, iar în cele din urmă trenul s-a oprit și aici a început coșmarul.
Cu electricitatea întreruptă, condițiile din tren s-au deteriorat rapid, lăsând pasagerii în întuneric complet și fără acces la facilități esențiale. Deși inițial s-a crezut că defecțiunea o să fie rezolvată repede, totul a durat mai bine de opt ore, timp în care resursele s-au consumat rapid.
Călătorii au fost nevoiți să suporte condiții groaznice. Au stat în întuneric ore bune, fără căldură și fără să afle vești despre ce s-a întâmplat. După primele ore mâncarea și apa s-au consumat, iar cei care nu au prins au trebuit să sufere în tăcere. De asemenea, și toaletele au cedat destul de repede, umplându-se până la refuz. Dacă adulții au suportat cu greu toate acestea, pentru copiii aflați în tren experiența a fost una infernală.
Așa cum era de așteptat, în urma incidentului, pasagerii au luat cu asalt rețetele sociale ale companiei, strigându-și nemulțumirea și revolta. Aceștia au acuzat Eurostar de gestionare inadecvată a situației. De asemenea, pasagerii s-au plâns de faptul că nu le-au fost furnizate informații adecvate și că nu a existat nicio încercare de a distribui resurse esențiale.
Ulterior, compania a recunoscut problema, menționând că trenul a fost „detașat de liniile electrice aeriene”, dar remedierea situației a durat mai mult decât se aștepta inițial. Într-un comunicat oficial, Eurostar și-a exprimat regretul pentru experiența dificilă a pasagerilor și a explicat că situația a fost complicată din cauza poziției trenului și a infrastructurii căii ferate.