În acest sezon festiv, telespectatorii Netflix au preferat să înlocuiască celebrele serii de filme și seriale cu anumite videoclipuri – considerate de unii – banale. În ultima săptămână, clipurile cu șeminee au intrat în top 10 cele mai vizionate programe de pe Netflix, o concurență neașteptată pentru sezonul al doilea al serialului sud-coreean Squid Game.
Sezonul al doilea al serialului sud-coreean Squid Game a apărut a fost lansat pe data de 26 decembrie 2024, în a doua seară de Crăciun. Pe cât de așteptat a fost noua serie, pe atât de mică a fost popularitatea vizionării. În locul serialului, britanicii au preferat să privească un foc virtual: ”Classic Birchwood Fireplace”, varianta unui clip în care este prezentat un șemineu în care ard, cu pocnitori, niște lemne. Durata clipului este de aproximativ o oră. Filmul de pe NETFLIX care i-a cucerit pe români! A ajuns pe locul 1, la doar 3 zile de la lansare
De asemenea, varianta clasică a șemineului: ”Classic Crackling Fireplace”, a fost desemnată a treia cea mai vizionată emisiune în a doua zi de Crăciun. Cele două șeminee au ocupat câte un loc de cinste în top 10 cele mai vizionate programe din Regatul Unit, pe locuri 6 și 9. Disponibil încă din 2013, Crackling Fireplace le permite telespectatorilor să își folosească ecranele televizoarelor ca șeminee false pentru un plus de confort în sezonul rece.
”Bucurați-vă de imaginile și sunetele unui foc adevărat care dă căldură și o strălucire festivă petrecerilor, întâlnirilor de famili – sau unei nopți liniștite acasă”, se arată în descrierea Netflix.
În ciuda sentimentului confortabil creat de clipurile de o oră, Netflix le-a reamintit telespectatorilor că: ”Atenție: Nu este o sursă sigură de căldură”. Versiunile Netflix au fost dezvoltate de regizorul George Ford, care a fost inspirat de către copiii săi, care îl rugau constant să le facă un foc în timpul sărbătorilor.
”M-am gândit că ar fi mult mai ușor să plasăm pe televizor în interiorul căminului nostru decât să tot facem un foc adevărat”, spunea regizorul pentru The Independent. Deși Netflix și alte platforme de streaming cărora le-a prezentat ideea au crezut la început că și-a pierdut mințile, doi ani mai târziu a fost preluat la nivel internațional.