Nu e banc! Ce a putut să pățească un român după ce a lăsat o recenzie negativă la un hotel din Grecia
Un român a avut parte de o experiență neplăcută într-un hotel din Grecia. Recent, după ce s-a întors din vacanță, turistul a decis să lase o recenzie negativă unității de cazare în care a petrecut sejurul. La scurt timp, acesta a primit un mesaj de amenințare din partea avocatului hotelului în care este sfătuit să modifice recenzia sau să o șteargă.
Recenzia românului a fost lăsată pe Google, acolo unde a vrut să-și spună părerea despre experiența sa neplăcută într-un hotel din Grecia. După puțin timp, turistul s-a trezit cu o înștiințare din partea avocatului unității de cazare prin care este sfătuit să șteargă recenzia, în caz contrar va fi dat în judecată și va avea de plătit o compensație în valoare de până la 10.000 de euro. Citește și: Un turist polonez mergea la mare în Grecia, dar a făcut un popas în România. Cum a reacţionat când a văzut zăpadă
“După o excursie in Grecia în care am avut o experiență foarte proastă legată de cazare, am lăsat un review negativ pe Google. Mă trezesc azi cu mail de la avocatul hotelului în care sunt ‘încurajat’ să-mi revizuiesc reviewul altfel mă vor da în judecată. Îmi reproșează că am încălcat articolul 11. din termenii si condițiile semnate la cazare care sună cam așa:
‘Clientul sau orice alt membru al grupului clientului sau orice altă persoană legată de acesta nu are voie să scrie recenzii nefondate și negative pe internet, exagerându-și experiența în orice mod. Recenzie negativă este considerată orice notă sub 9/10 sau similară…”, și-a început utilizatorul postarea de pe Reddit.
”Toată treaba asta m-a înfuriat peste măsură”
Românul s-a înfuriat și mai tare când a citit termenii și condițiile semnate la cazare, astfel încât are de gând să mai lase o recenzie la hotel, de data aceasta povestind întreaga întâmplare pe care a avut-o cu reprezentanții unității de cazare. Turistul susține presupusa clauză este abuzivă, evaluarea experienței personale fiind subiectivă și personală, deci nu poate fi condiționată contractual. În cazul acesta fiind încălcat dreptul la exprimarea liberă.
”Articolul ăsta mi se pare incredibil de ilegal și mi se pare ca e scris ca să îl poată folosi pentru intimidare ulterior. Toată treaba asta m-a înfuriat peste măsură și plănuiesc să las un nou review în care să povestesc toată treaba asta, cu articolul ăsta abuziv din termeni și condiții și cu faptul că încearcă să te intimideze cu avocați să îți modifici reviewul”
Românul a făcut public mesajul primit de la avocatul hotelului. Acesta a fost informat să schimbe sau să șteargă recenzia negativă.
“Acestea fiind spuse, vă sfătuim să vă revizuiți și să vă reexaminați comentariile și evaluarea de rea credință în platforma Google sau vom aduce cazul în fața instanței grecești pentru a obține, în conformitate cu legislația europeană, o compensație de până la 10.000 de euro. Procedura europeană cu privire la cererile cu valoare redusă este un mecanism de executare judiciară care permite companiei noastre să aducă cazul în instanță pentru un litigiu civil sau comercial, cu un element transfrontalier (dvs. sau cealaltă parte aveți sediul în alt stat membru al UE)”, este mesajul primit de utilizator după ce a lăsat recenzia negativă.