În cea de-a patra zi de grevă generală a profesorilor, sindicaliștii fac un anunț îngrijorător. Rodrigo Maxim, președintele Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, a transmis, deja, care sunt revendicările pentru care angajații CFR vor ieși în stradă să protesteze. În cazul în care doleanțele nu le sunt respectate, o nouă grevă ar putea lua amploare și în domeniul transportului feroviar, nu doar în învățământ.
După mai bine de trei ani de pandemie, lockdown și un an și de război între Rusia și Ucraina, economia mondială a ajuns într-o situație grea. Nici România nu a fost ocolită de criza economică vizibilă în întreaga lume, fapt ce se poate observa, cel mai bine, în rata inflației. Prețurile au luat-o razna, atât pentru produsele alimentare, cât și în sumele din facturi.
Costul vieții a crescut simțitor, dar salariile, pentru mulți dintre angajați, au rămas neschimbate. Dată fiind întreaga situație, dar și alte probleme, cadrele didactice au ieșit să protesteze, pentru a primi un salariu adaptat la contextul actual. Inspirați, cel mai probabil, de greva generală din învățământ, angajații CFR doresc și ei să înceapă protestele.
(CITEȘTE ȘI: Carmen Iohannis nu face grevă, dar nici nu vine la școală. Cum ține soția președintelui cursurile la Sibiu)
În cadrul unei intervenții televizate, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari a anunțat care sunt motivele pentru care angajații CFR sunt dispuși să intre în grevă. Printre nemulțumirile angajaților se numără: nerespectarea legii nr. 195/2020, condițiile de muncă, trenurile cu prea puține vagoane, lipsa unui buget pentru repararea trenurilor, faptul că au un buget mai mic decât anul anterior și alte probleme financiare și administrative.
„Protestăm pentru soluționarea favorabilă a revendicărilor angajaților CFR, în special pentru aplicarea legii nr. 195/2020 privind statutul personalului feroviar.
De asemenea, protestăm pentru condițiile de muncă, dar și pentru că vrem trenuri de călători cu mai multe vagoane. Din cauza lipsei bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2023, nu există bani nici măcar pentru repararea trenurilor existente.
Nu există bani nici pentru investiții în trenuri noi, deși s-a aprobat, anul trecut, contractul de servicii publice pe zece ani. Acesta ar fi trebuit să fie primul an în care CFR ar fi putut să achiziționeze trenuri noi.
De asemenea, ordonanța austerității a tăiat încă 10% din bugetul prevăzut pentru compensații, ceea ce înseamnă că avem un buget mai mic decât anul trecut, în condițiile în care toate prețurile s-au dublat!”, a spus Rodrigo Maxim la Antena 3.
Pe data de 29 mai, angajații de la CFR vor protesta în fața sediului Ministerului Transporturilor. În cazul în care nu vor găsi rezolvarea astfel, vor face încă un protest, pe data de 26 iunie și un miting în fața Guvernului, pe 1 iulie. Dacă tot nu se ajunge la consens, lucrătorii feroviari sunt dispuși să intre în grevă generală în plin sezon estival.