Având în vedere măsurile luate la nivelul întregii Uniuni Europene, precum și la nivelul României, în contextul epidemiei de coronavirus COVID-19, prin instituirea stării de urgență și, ulterior, a stării de alertă prin Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările ulterioare, precum și faptul că la această dată se estimează că din cauza restricțiilor pentru limitarea răspândirii coronavirusului se vor produce efecte și după încetarea stării de alertă, astfel că va exista un impact negativ asupra implementării contractelor de lucrări, care va conduce în mod implicit la creșterea riscului de dezangajare, aceasta constituind o situație extraordinară care necesită luarea de măsuri urgente,
Art. I. –
Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 390 din 23 mai 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 3 alineatul (1), după litera ee) se introduce o nouă literă, litera ee1), cu următorul cuprins:
Citește și: La ce să se aștepte românii după 17 iulie. Raed Arafat a explicat: „Soluția există, nu știu dacă trebuie…”
”
ee1) mecanism informatic pentru proceduri simplificate – facilitate tehnică implementată în SEAP pentru derularea procedurilor simplificate;”.
2. La articolul 7 alineatul (1), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins:
Art. 7. –
(1) Autoritatea contractantă are obligația publicării unui anunț de participare și/sau de atribuire în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene în cazul achizițiilor a căror valoare estimată, fără TVA, este egală sau mai mare decât următoarele praguri valorice:”.
3. La articolul 31, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:
”
(3) Prevederile alin. (1) se aplică și atunci când o persoană juridică controlată care are calitatea de autoritate contractantă atribuie un contract autorității contractante care o controlează sau unei alte persoane juridice controlate de aceeași autoritate contractantă, sub condiția să nu existe participare privată directă la capitalul persoanei juridice căreia i se atribuie contractul, cu excepția formelor de participare a capitalului privat care nu oferă controlul sau dreptul de veto, dar a căror existență este necesară potrivit dispozițiilor legale, în conformitate cu tratatele, și care nu exercită o influență determinantă asupra persoanei juridice controlate.”
Citește mai multe pe MONITORUL OFICIAL al României