Orice șofer trebuie să știe atunci când se urcă la volan totalitatea semnelor de circulație pentru a conduce în siguranță. Astfel, conducătorii auto trebuie să afle că un nou semn de circulație o să fie introdus. Acest se adresează, în principal, livratorilor. Despre ce indicator este vorba?
Trăim în perioada în care livrările la domiciliu sunt tot mai dese. Fie că aduc mâncare, haine sau alte produse, livratorii circulă toată ziua, iar misiunea lor nu este una tocmai ușoară. Livrarea este adesea asociată cu o mulțime de bătăi de cap, iar parcarea este una dintre problemele majore. Fără să aibă prea multe opțiuni, șoferii parchează unde apucă, iar adesea încurcă toată circulația.
(CITEȘTE ȘI: ȘOFERII DIN ROMÂNIA AU INTRAT ÎN ALERTĂ DUPĂ CE S-A AFLAT DE INTENȚIA MINISTERULUI DE INTERNE PRIVIND MODIFICAREA LEGII)
Pentru a rezolva problema livratorilor, în Germania, o să apară un nou semn de circulație, „Zonă de încărcare”. Multitudinea de indicatoare de pe drumurile germane va crește în curând. După cum a raportat „Deutsche Verkehrs-Zeitung”, noul semn „Zonă de încărcare” va fi probabil introdus în acest an.
După cum a explicat Oliver Luksic, secretar de stat în Ministerul Federal pentru Digital și Transport (BMDV), la o recepție găzduită de Asociația Federală de Logistică a Pachet și Express (BIEK), zonele de încărcare au scopul de a reglementa procesele de încărcare și descărcare pentru furnizorii de servicii comerciale.
Ceea ce înseamnă că alți utilizatori ai drumului nu au voie să parcheze în zonele semnalizate prin indicatorul „Zonă de încărcare”. Această situație este deja întâlnită în zonele semnalizate prin indicatoarele pentru stațiile de taxiuri. În acest caz, oricine parchează în aceste zone o să fie remorcat și va primi și o amendă, care pornește de la suma de 25 de euro.
Prin introducerea noului semn de circulație, fluxul de trafic în interiorul orașelor se dorește a fi îmbunătățit. Mai mult, sunt așteptate progrese în ceea ce privește siguranța traficului și reducerea emisiilor prin mai puține procese de frânare și accelerare.
Deși noul semn de circulație ar aduce numeroase beneficii, mai trebuie depășite câteva obstacole înainte de a putea fi introdus. Legea privind circulația rutieră (StVG) trebuie mai întâi adoptată de Bundestag și Bundesrat. Ulterior, BMDV trebuie să adapteze regulamentul de circulație rutieră (StVO), care la rândul său, trebuie să fie aprobat de Consiliul Federal.