Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a început controalele la furnizorii de energie electrică din România. Din ce în ce mai mulți români au început să se plângă de facturile prea mari la curent.
Marți, 20 septembrie, ANPC a transmis, printr-un comunicat de presă, faptul că în contextul creşterii numărului de reclamaţii înregistrate de la consumatori în ceea ce priveşte modul de calculare a facturilor la energie electrică, din ultima perioadă, comisarii instituţiei au început deja o serie de acţiuni de control, în întreaga ţară.
CITEȘTE ȘI: SUTE DE MAGAZINE PENNY, AMENDATE DE ANPC: ”SUNT CONVINS CĂ AU SCUZE ȘI EXPLICAȚII”
Această anchetă a început, deoarece foarte mulți români s-au plâns că facturile la energia electrică pe care le-au primit au fost mult prea mari.
“Controalele comisarilor ANPC se derulează la furnizorii de energie electrică şi verifică modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în ceea ce priveşte calcularea facturilor emise de aceştia către consumatorul-persoană fizică, în ultima perioadă. Menţionăm că, pentru a putea stabili dacă reclamaţiile sunt fondate sau nu, comisarii ANPC analizează cu mare atenţie toate documentele necesare, în fiecare caz în parte”, scrie în comunicat.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a precizat și faptul că atunci când consumatorii au o nemulţumire legată de modul în care a calculată o factură este să ia mai întâi legătura cu operatorul economic care furnizează acest serviciu. În cazul în care dialogul sau informaţiile primite nu sunt satisfăcătoare să completeze formulare de sesizare de pe site-ul instituţiei.
“În cazul în care consumatorii au aviz de deconectare şi se consideră nedreptăţiţi, îi invităm să completeze formularul de sesizare de pe site-ul www.anpc.ro, cu caracter urgent”, a mai precizat ANPC.