Nebunie la Banca Transilvania la sfârșitul săptămânii trecute. Ce s-a întâmplat în unitățile din România
Săptămâna trecută a fost una istorică la Banca Transilvania (BT). Românii au profitat din plin de „Black Friday” și au cheltuit sume record. În data de 10 noiembrie, românii au băgat adânc mâna în buzunare și au făcut cheltuieli pe bandă rulantă. Banca Transilvania a anunțat că a înregistrat opt milioane de tranzacții, stabilind un nou record.
În dara de 10 noiembrie, de „Black Friday”, BT a anunțat că a înregistrat aproape opt milioane de tranzacții, în creștere cu 28% față de ediția organizată anul precedent, respectiv dublu în comparație cu o zi standard. Tranzacțiile au fost realizate prin toate canalele BT disponibile, respectiv: carduri, POS-uri, bancomate etc.
Nebunie la Banca Transilvania de „Black Friday”
Potrivit unui comunicat BT, pe parcursul unei singure zile, de „Black Friday”, au fost înregistrate peste 600.000 de tranzacții/oră, în intervalul 8:00 – 9:00, dar şi mai mult de 500.000 de tranzacții/oră, timp de nouă ore consecutiv, între 8:00 şi 17:00. De asemenea, au fost raportate 260 de tranzacții pe secundă.
Banca Transilvania a mai transmis că peste un milion de tranzacții au fost realizate prin soluția de eCommerce a băncii, la clienții comercianți, în timp ce numărul de carduri de cumpărături emise instant prin BT Pay, respectiv numărul de majorări a limitei de credit pe card prin aplicație s-a triplat faţă de o zi obişnuită.
„Banca Transilvania este principalul procesator de plăţi din România datorită dimensiunii business-ului şi a volumului de operaţiuni derulat prin intermediul său, prin toate canalele. Maximele istorice înregistrate au fost posibile datorită ecosistemului construit de bancă, care cuprinde, de la programul STAR, super-app-ul BT Pay, cel mai mare număr de carduri din piaţă, platforma de procesare eCommerce (BTeComm), prin care asigură soluţii avansate de plată online cu cardul, până la reţeaua de acceptare a cardurilor BT la comercianţi, care cuprinde peste 122.000 de POS-uri. Prin programul STAR, care cuprinde cardurile de cumpărături ale băncii, cu aproape 25.000 de locaţii partenere, banca oferă clienţilor posibilitatea de a face cumpărături în rate fără dobândă sau cu puncte STAR”, se arată în comunicatul băncii.
Datele arată că au fost consemnate, în medie, peste 340.000 de tranzacții/oră derulate prin BT, în creştere cu 25% faţă de „Black Friday 2022”. Mai mult, cumpărăturile în rate, prin programul STAR, s-au majorat cu 25%, ca volum. De asemenea, valoarea tranzacţiilor efectuate cu BT Pay la POS-urile comercianţilor a crescut cu 30%, de la an la an, în timp ce peste jumătate dintre cumpărăturile cu cardurile BT au fost realizate online.
În acest an, de „Blak Friday”, cel mai mare coş de cumpărături, achitat cu cardul BT, a fost de 60.000 de euro. Banii au fost cheltuiți pe un accesoriu-bijuterie. Totodată, valoarea medie a coşului de cumpărături de „Black Friday 2023”, achitat prin BT, a crescut cu 50% faţă de o zi obişnuită, mai exact la 173 de lei.