Lipsa forței de muncă îngreunează lucrările pentru autostrada Sibiu – Pitești. Muncitorii refuză să mai lucreze pe 5000 de lei pe lună, iar firma este acum obligată să caute oameni în străinătate, în special din Asia. Managerul proiectului a făcut precizări despre contractul pentru construirea tronsonului. Vezi mai jos informațiile.
Tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu – Pitești nu poate fi, momentan, finalizat, deoarece nu există forța de muncă necesară. Muncitorii refuză să mai lucreze pe 5000 de lei pe lună, iar, acum, firma este obligată să întârzie lucrările și să caute oameni în străinătate, în special în Asia.
Deși este considerată a fi cea mai complexă secțiune de autostradă din țară, forța de muncă aproape că lipsește. Se caută muncitor pentru finalizarea acestui tronson, iar reprezentanții firmei par a fi nevoiți să găsească muncitori din străinătate. Managerul de proiect a făcut o serie de precizări, menționând faptul că „forța de muncă din România este o problemă”. Angajările vor reîncepe din luna februarie. În cadrul contractului vor activa peste 2000 de persoane.
„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România, încă, este o problemă. Angajăm forțe calificate, cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansamble de cazare. Odată ce vom demara lucrările pe întreg tronsonul, 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”, a declarat managerul de proiect, conform turnulsfatului.ro.
Probleme sunt și pe tronsoul 5 al autostrăzii Sibiu – Pitești în privința forței de muncă. La momentul actual, pe tronsonul respectiv lucrează 47 de muncitori din străinătate, fiind vorba, în special, de vietnamezi. Conform datelor, se estimează că până la data de 1 iulie 2024 vor lucra 1000 de persoane pe tronsonul respectiv. Din cele 1000 de persoane, 150 vor fi din Asia.
De altfel, constructorul tronsonului 5, pentru autostrada Sibiu – Pitești, a declarat, conform Adevarul.ro, că există multe persoane care ar refuza salariile oferite pentru munca pe șantier.
„Au fost angajaţi destui de la noi din comună. Problema e că sunt şi destui care refuză salariile bune oferite de italieni pe şantier. Am avut destule cazuri de oameni care au preferat să stea acasă în continuare pe un ajutor social de câteva sute de lei, în loc să primească 5.000 de lei salariu. Şi asta în condiţiile în care şantierul e la doar câţiva kilometri de locuinţele unora dintre cei care primesc ajutoare sociale. E greu cu unii români, s-au obişnuit cu ajutoare sociale şi nu prea îi mai interesează munca”, spunea constructorul tronsonului 5.
Sursă foto: colaj Pixabay