Nelu Iordache, fondatorul companiei aviatice Blue Air, a rupt tăcerea în cazul morții fostei contabile-șefe a firmei! Multimilionarul susține că Simona Brînză era ”ținta unor presiuni uriașe” înainte să moară. Ba mai mult, este convins că decesul contabilei-șefe a fost mușamalizat. În plus, cunoscutul om de afaceri solicită public DNA să ancheteze legăturile dintre dispariția subită a Simonei Brînză și ilegalitățile denunțate de aceasta. CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, vă prezintă, în exclusivitate, declarații-bombă.
Reporterii D.A.S. au descoperit coincidențe terifiante între dispariția subită a Simonei Brînză, contabilă-șefă a BLUE AIR, și fraudele pe care le sesizase cu puțin timp înainte de a-și găsi inexplicabil sfârșitul.
(VEZI AICI: DEBANDADA BLUE AIR. CUM SUNT UMILIȚI PASAGERII PE ZBORURILE LOW-COST)
Acum două zile am publicat prima parte dintr-un serial zguduitor, ocazie cu care am solicitat, oficial, Parchetului General să deschidă un dosar de moarte suspectă (TOATĂ POVESTEA AICI)!
Ieri am continuat dezvăluirile, publicând documente explozive. V-am prezentat, în exclusivitate, ce a descoperit contabila-șefă înainte să moară, la doar 37 de ani, în urma unui atac cerebral, la volanul mașinii sale.
Conform informațiilor obținute de CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, Simona Brînză găsise nereguli grave în contractul de transfer de activitate între S.C. Blue Air Transport Aerian și S.C. Blue Air-line Management Solution S.R.L., încheiat la data de 18.09.2013 (CITEȘTE MAI MULTE AICI).
Azi vă prezentăm, în exclusivitate națională, reacția lui Nelu Iordache cu privire la dezvăluirile făcute de site-ul nr.1 din România. Fostul patron al Blue Air are doar cuvinte de laudă la adresa Simonei Brînză, despre care a afirmat că era o profesionistă desăvârșită.
“Da, firește că o știu pe Simona Brînză. A fost angajata mea, timp de mulți ani, a fost contabil-șef al Blue-Air-ului. Moartea ei subită, la doar 37 de ani, a fost cel puțin ciudată, ca să nu zic suspectă de-a binelea. Mă întreb deseori dacă e doar o coincidență stranie, în faptul că Simona a murit chiar în perioada în care descoperea ilegalități uriașe în contabilitatea firmei care preluase în mod ostil Blue Air-ul.
Simona era un om extrem de bine pregătit și serios în tot ceea ce făcea. De aceea a și fost atâta timp contabilul-șef al Blue Air, firma de aviație construită de mine și care în vremurile ei bune avea încasări de 15 milioane de euro pe lună”, ne-a declarat Nelu Iordache.
(VEZI ȘI: INCIDENT PE AEROPORTUL OTOPENI! AVION BLUE AIR ÎNTORS DUPĂ CE A LOVIT CU COADA PISTA)
În continuare, Nelu Iordache a mai precizat că Simona Brînză era foarte atentă când semna un act și că respecta legea la virgulă.
“Vă dați seama că la un asemenea nivel, cum ajunsese Blue Air în acea perioadă, frâiele contabilității puteau fi ținute doar de o persoană așa cum era Simona. Simona nu își punea niciodată semnătura pe vreun document ce nu respecta litera și spiritul legii, nici atunci când era angajata mea și nici în puținul timp pe care l-a petrecut ca angajată a celor care mi-au luat în mod ilegal compania aviatică”, a mai spus fostul proprietar al Blue Air pentru CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România.
Nelu Iordache nu-și explică nici acum circumstanțele în care Simona Brînză și-a găsit sfârșitul. Reamintim că aceasta a decedat în timp ce se afla la volanul mașinii personale, în urma unui atac cerebral.
“Repet, eu unul cred că moartea Simonei este cel puțin suspectă. O femeie tânără și sănătoasă moare subit, o femeie care lucra într-o poziție-cheie într-una din cele mai importante companii din România și nimeni nu cercetează nimic?! Părerea mea este că moartea Simonei a fost mușamalizată la fel cum și dosarul de la DNA despre preluarea ostilă a Blue-Air-ului, în care sunt semnalate inclusiv ilegalitățile descoperite de Simona, a fost ținut ani de zile la sertar”, a spus Nelu Iordache.
(VEZI ȘI: Ce afaceri aveau acționarii Blue Air înainte de a prinde aripi)
Fostul proprietar al Blue Air a mai adăugat că nu înțelege motivul pentru care autoritățile nu au anchetat împrejurările în care s-a stins Simona Brînză.
“Nu pot să nu mă întreb de ce moartea Simonei nu a fost anchetată sau de ce dosarul despre preluarea ilegală a Blue Air-ului a stat atâția în stand-by și a fost și acesta folosit ca mijloc de presiune și plimbat de colo-colo??!! Din ceea ce știu eu, înainte de a muri, Simona devenise ținta unor presiuni uriașe din partea acelora care îmi luaseră compania Blue Air în mod ilegal. Tocmai pentru că nu voia să gireze ilegalitățile lor și mai ales pentru că, în fiecare zi, Simona mai descoperea câte o dovadă concretă a acestei imense ilegalități care a fost preluarea ostilă a companiei Blue Air”, a încheiat Nelu Iordache.
Simona Valentina Brînză s-a născut pe 10 august 1978. În 2007, s-a angajat la Blue Air. Grație aptitudinilor de care a dat dovadă, a ajuns până în funcția de contabil-șef. Știa absolut tot ce mișcă în respectiva companie aeriană. Colegii o descriu ca pe o persoană strictă, care nu încălca niciodată legea. Lucra doar cu actele pe masă, nu era dispusă să facă niciun compromis. Respecta, practic, legea, la milimetru! Motiv pentru care era, la rândul ei, respectată de subalterni.
Pe 7 august 2015, Simona Valentina Brînză s-a stins din viață subit! Se întorsese din vacanță și urma să revină la serviciu. Conducea mașina personală când a făcut, la doar 37 de ani, atac cerebral! Nu a mai avut nicio șansă! A murit pe loc, lăsând în urmă multă durere, dar și semne de întrebare. Suprinzător, nimeni nu a anchetat moartea ei! Înainte de deces, femeia a sesizat mai multe fraude care au avut loc în cadrul companiei Blue Air. Era dispusă să-i pună la pământ pe infractori!
CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, cere, încă o dată, oficial Parchetului General să deschidă un dosar de moarte suspectă!
Presa a relatat, de-a lungul timpului, despre ”modul ostil de preluare a Blue Air” (Detalii AICI). Mai interesant este însă cine sunt, în mod oficial, în acest moment, acționarii celui mai mare operator aerian privat din România.
Rada Teodor Cristian, fost pilot la Blue Air, este acum acționar majoritar al companiei, potrivit boardingpass.ro. Acesta deține 99,9% din acțiuni (899 la număr) iar fostul director general Marius Puiu deține restul de 0,1% . De remarcat că Teodor Cristian Rada a achiziționat inițial 33% din acțiunile Blue Air, cu 9,9 milioane de euro, în condițiile în care el nu avea venituri în trecut.
Acționariatul companiei Blue Air Aviation SA era împărțit până de curând între Marius Puiu, Teodor Cristian Rada, Tudor Constantinescu și Luciana Păunescu.
Unul dintre acţionarii companiei, Marius Puiu, mai deţine firma Ravenclaw Consult. Despre această companie a sa, de consultanţă, se ştie că are 14 angajaţi, încă de la înfiinţare, din 2004, fiind mereu pe pierderi şi doar în 2017 a înregistrat un profit de 3,13 milioane lei. Puiu este cetăţean austriac din anul 2001, iar din 2016 a devenit şi consul onorific al Austriei la Constanţa. Zvonuri din mediul de afaceri vorbesc și despre posibile apropieri de serviciul de spionaj extern al României!
(CITEȘTE ȘI: UN AVION BLUE AIR BUCUREŞTI A ATERIZAT DE URGENŢĂ LA BUDAPESTA)
Marius Puiu susținea în 2017, referindu-se la preluarea companiei de la omul de afaceri Nelu Iordache, că ”a fost o decizie care a trebuit luată foarte repede, în mai puțin de 24 de ore”.
Marian Vanghelie a vorbit în trecut despre “orchestrarea arestării lui Iordache pentru a-i lua Blue Air-ul”.
Întreaga poveste a fost relatată de jurnaliștii de la Național: ”…în data de 6 aprilie 2013, la patru luni de la arestarea preventivă a patronului Blue Air, Gheorghe Răcaru – fost director general al Tarom, pe atunci acționar minoritar al Blue Air, convoca pe neașteptate Adunarea Generală a Asociaților, scopul acelei adunări fiind chipurile suspendarea lui Nelu Iordache din funcția de administrator, motivul declarat fiind «imposibilitatea desfășurării activităților societății datorită stării de arest a administratorului».
Scopul nedeclarat, dar dovedit ulterior de acțiunile întreprinse de Răcaru, dar și prin decizia instanței de anulare a acelei suspendări netemeinice, a fost acela al desemnării unui Consiliu de Administrație compus din: Ionașcu Adrian, Vizental Rudolf, Philips Elen, adică persoane care puteau și doreau să participe la planul pus la cale de Răcaru Gheorghe, respectiv vânzarea de îndată a prosperei afaceri Blue Air către societatea înființată de o colaboratoare a sa mai veche și extrem de apropiată – Luciana Păunescu -, împreună cu alți trei asociați aflați tot în sfera de influență socio-profesională a lui Răcaru (foști piloți la Tarom, unde Răcaru a tăiat și a «spânzurat» ani la rând)”, se arată în articol.