Specialiștii din industria auto a Europei au descoperit că cel mai bun și longeviv motor rămâne cel cu 6 cilindri în linie. Iată de ce este cel mai fiabil și cât costă reparația acestuia, în cazul în care s-ar strica vreodată.
Un studiu recent arată că cele mai utilizate motoare din industria auto a Europei sunt motoarele cu 4 și 3 cilindri în linie, dar și cele cu 6 cilindri în linie sau V6.
Cu toate acestea, motorul care a câștigat toate testele și s-a dovedit a fi cel mai bun din Europa, este motorul cu 6 cilindri în linie. El este considerat de specialiștii în materie auto cel mai fiabil, puternic, rezistent și ușor de reparat. Mai mult, motorul cu 6 cilindri în linie, L6 (i6, l6) este și cel mai bine amplasat pe mașină, fiind extrem de echilibrat deoarece pistoanele lucrează câte două.
Capota autovehiculelor ce dețin motoare cu 6 cilindri este destul de lungă, cum ar fi modelele BMW unde motorul este amplasat longitudinal, iar tracțiunea este pe spate. De asemenea, ca și costuri, dacă comparăm un motor de 6 cilindri în linie cu unul V6, manopera este mai mică, întrucât operațiunea durează mai puține ore.
Facem un calcul simplu. Dacă ținem cont de greutate, număr de piese, motorul cu 6 cilindri în linie este mai bun decât un V6. Motorul cu 6 cilindri în linie echipează modele BMW, Mercedes-Benz, noile modele Mazda, dar și mașinile mai vechi fabricate de Nissan și Toyota.
Astfel, motorul diesel cu o turbină este mai fiabil decât cel cu mai multe turbine, mai arată specialiștii, iar motoarele de 2,5 litri sau 3 litri, dacă sunt folosite și reparate corect, pot merge fără probleme sute de mii de kilometri.
Honda, 0,29%, 1 din 344 de mașini
Toyota, 0,58%, 1 din 171 de mașini
Mercedes-Benz, 0,84%, 1 din 119 de mașini
Volvo, 0,90%, 1 din 111 de mașini
Jaguar, 0,98%, 1 din 103 de mașini
Contrar așteptărilor, un nou studiu arată că o serie de probleme care au apărut acum la mașinile electrice ar putea să nu le mai facă mai fiabile decât vehiculele cu motoare cu combustie internă.
Proprietarii de vehicule pe benzină sau diesel raportează mai puține probleme în primii patru ani de utilizare decât proprietarii de vehicule electrice, scrie ProMotor.